NATO Tiger Meet 2012 - flyttes til Norge

Det står at flyspotterdagen er 1. juni. Det er feil, skal være lørdag 2. juni. Men om man vil se flyene i lufta er det kanskje like greit å dra en dag de skal trene :)

Nei, det sto at i 2007 var det den 1.Juni som var åpen dag, det sto også at det var den 2.Juni i år det skulle arangeres.

FOSNA said:
Da Tiger Meet ble arrangert på Ørlandet i 2007 kom det spottere fra flere steder i Europa. Flyspotterdagen denne gangen er satt til 1.juni.

Jaja, jeg tolker det ulitkt.. men det står 2. juni lenger opp og det er rett

Edit: trodde spottet day og åpen dag var det samme.. my bad

Last edited:
Åpen dag på Ørland er Lørdag 2.Juni.
En egen "spotters dag" blir holdt dagen i forvegen, altså Fredag 1.Juni.

Tilreisende fra andre landsdeler på Lørdag, bør slå seg sammen om leiebil,
og kjøre via Orkanger - Valset, med ferje over til Brekstad/Ørland.

Mulig at det kan ordnes med minibuss fra Trondheim - hvis nok påmeldte.

se her: (mere kommer senere)

http://tigerairshow.com/

Åpen dag på Ørland er Lørdag 2.Juni.
En egen "spotters dag" blir holdt dagen i forvegen, altså Fredag 1.Juni.

Tilreisende fra andre landsdeler på Lørdag, bør slå seg sammen om leiebil,
og kjøre via Orkanger - Valset, med ferje over til Brekstad/Ørland.

Obs obs, dere bør vurdere å kjøre Flakk Rørvik istedenfor Valset Brekstad. Rett nok er dette noe lenger. Men Valset - Brekstad er det kun en eneste ferje, som ikke er kjempestor og den går kun en gang i timen lørdager. Ser for meg at det kan bli laaaaang kø ved Valset for å komme over. Det er ikke bare bare og sette igjen bilen på Valset heller da det er et stykke fra Brekstad og opp til flyplassen.

Flakk Rørvik går det derimot to store ferjer mer eller mindre kontinuerlig.

Flakk Rørvik er å foretrekke ja. opptil tre ferger på ruta noen ganger. Veien om Orkanger er ikke særlig bra. Selv om det er ny vei fra Trondheim til Orkanger så er veien til Valset dårligere enn om man kjører:

Rørvik-Stadsbygd-Rissa-Skaugdalen-Bjugn-Ørland.
Eller: Rørvik-Vanvikan-Haugsdalen-Bjugn-Ørland

Gleder meg virkelig til spotterdagen nå ja :)

Ser på Tigerairshow.com at det er satt av under to timer til "flying display" (dette starter 1400, og portene stenger 1600), så da blir det vel ikke flere displays enn de som allerede er annonsert?

Ser på Tigerairshow.com at det er satt av under to timer til "flying display" (dette starter 1400, og portene stenger 1600), så da blir det vel ikke flere displays enn de som allerede er annonsert?

Og nå ser det ut til at et av de 2 store trekkplastrene er trukket. Jeg kan ihvertfall ikke se at Hinden lenger står på programmet. Og jeg vil vel si at den var sammen med migen de to største trekkplastrene.

Rafalen er også trukket, så ja, jeg er enig med deg i at det ikke er så spennende lenger. Å kalle det "et kjempestevne" slik som i artikkelen i Teknisk Ukeblad syns jeg kanskje er litt å ta i når dagen består av tre timer med biler, modellfly og konkurranser, og kun to timer med flyging.

Tja, det begynte jo bra, så forsvant det ene trekkplasteret etter det andre. Jeg sier ikke at det er arrangørenes feil, men da de annonserte programmet så var det faktisk verdt en tur til barteland med Rafale, Hind, Sabre og ikke minst MiG-29.

Back