NATO Tiger Meet 2012 - flyttes til Norge

Jeg mente nå at det ikke var noen på forumet nå, da alle var på Ørlandet...

Rett nok og det skjønte jeg. Men Tigermeet har faktisk vart i noen dager allerede. Og det har da så vidt jeg har sett i media vært folk der oppe tidligere i uka og fotografert i vilden sky. Men ingen her ifra forumet. Og når du ser generelt her, det er lite snakk om militære fly, aller mest om sivil trafikk.

Rett nok og det skjønte jeg. Men Tigermeet har faktisk vart i noen dager allerede. Og det har da så vidt jeg har sett i media vært folk der oppe tidligere i uka og fotografert i vilden sky. Men ingen her ifra forumet. Og når du ser generelt her, det er lite snakk om militære fly, aller mest om sivil trafikk.

Hvordan vet du at det ikke har vært folk fra forumet der å tatt bilder? Er jo ikke alle som tar bilder som legger ut bildene her på dette forumet da, selvom dem er medlem her ;)

'Stabæk fan' sier:
Men Valset - Brekstad er det kun en eneste ferje, som ikke er kjempestor og den går kun en gang i timen lørdager.

Som det heter så fint, "en gjør oppmerksom på" at det ifm flyshow på Ørlandet 2. juni er satt opp 2 ferger mellom Valset og Brekstad på FV710.
Ekstra ferge vil gå motsatt av ordinære avganger, noe som betyr at mellom 09:00 og 18:00 vil det gå ferge med 30 minutters mellomrom.

Nei virker ikke slik, har ikke sett noen som helst bilder fra Ørlandet på bildeforumet.
Du postet dette ~2 timer etter at portene åpnet for 'Spotters day' - om du er SÅ ivrig etter å se maskinene på Ørlandet, burde du kanskje ha tatt turen selv?

Snakket med en som er der på telefonen. Han er i ekstase og bilderedigering er neppe rette tidspunkt når man er i en slik verden.

Du postet dette ~2 timer etter at portene åpnet for 'Spotters day' - om du er SÅ ivrig etter å se maskinene på Ørlandet, burde du kanskje ha tatt turen selv?

Var en stund inne på tanken, men valgte Bodø om to uker. Og når man ser hva Ørland sitter igjen med iforbindelse med morgendagen er jeg særs sikker på at det var rett valg for min del. Selv om Ørland var svært fristende når de lokket med oppvisning av både Rafaele, Mig29 og MiHind 24. Men alle de har jo falt vekk.

Rafale er på Ørland, men om de skal fly oppvisning vet jeg ikke.
Se foto nr 13 hos Scramble.

Men hvilken Tigerdekorert F-16 er det som har fått "Trønderlynet" på bukfinna ?
Foto nr 6.

Og bare for å ha sagt det, jeg står nå i linje 2 på fergekaia på Valset, og har stått over 3 ferger. Har et håp nå da, kl. 11. Første parkeringsplass møter man like etter Lensvik, hvor det går skyttelbusser til fergen. Kanskje det hadde vært like greit. Men, man har jo dagen...., var jo på Tiger Meet i 2007, så det er vel bare å ta livet med ro og nyte kaffen:)

Og bare for å ha sagt det, jeg står nå i linje 2 på fergekaia på Valset, og har stått over 3 ferger. Har et håp nå da, kl. 11. Første parkeringsplass møter man like etter Lensvik, hvor det går skyttelbusser til fergen. Kanskje det hadde vært like greit. Men, man har jo dagen...., var jo på Tiger Meet i 2007, så det er vel bare å ta livet med ro og nyte kaffen:)

Kanskje du er på dette bildet? ;)

Mange har tydeligvis tenkt seg over med ferjen til Brekstad for å se dagens flystevne på Ørland. Køene når langt opp i bakken ved ferjeleiet på Valset i Agdenes.

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1832202.ece

Kanskje du er på dette bildet? ;)

Mange har tydeligvis tenkt seg over med ferjen til Brekstad for å se dagens flystevne på Ørland. Køene når langt opp i bakken ved ferjeleiet på Valset i Agdenes.

http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1832202.ece

Ser det står at det ikke er kø i det hele tatt på Flakk - Rørvik sambandet. Og jeg hadde nok tatt den ferja hvis jeg hadde vært der og hatt bil og skulle kjøre. 2,5 times venting er det vist nok.

Rafale er på Ørland, men om de skal fly oppvisning vet jeg ikke.
Se foto nr 13 hos Scramble.

Men hvilken Tigerdekorert F-16 er det som har fått "Trønderlynet" på bukfinna ?
Foto nr 6.

Det er #664/80-3664

Sooom i likhet med #692 tjenestegjore i 20 år på 334skv før den ble tiger dekorert , vel jaja ikke heng dere opp i at FLO lagde flypool i 2001 ca..

#671 (og 672) har vært skaptrønder endel år ,men har også mange års tjenestetid på 334 og ble levert dit som første instans. Fløy vel der i en 12-13 år før 8'ern overtok henne.. Dette etter at 8'ern mistet 2 fly i en ulykke, og hadde lite "bemanning" fra før av.

Når 8'ern skal lage neste tigerfly, noe jeg håper skjer til dette Tigermeet, at det blir en "original" 8'er maskin.. asså i nummerserie 286-299 + 690/693.

Og igjen ikke heng dere opp i at FLO styrer hele butikken med flya nå.. Nå tenker jeg slik flyene originaltsett ble fordelt på skvadronene. 331 hadde noen block 1-10 tidlige men disse ble sendt til Rygge så fort Block 15 kom i tjeneste.

332 skv: 272-285 (A) + 301-307 (B)
336/338 Skv: 286-299 +689/690/693
334 skv: 300+ 658-672 + 691/692
331 skv: 673-688 + 711-712 (fra 1987 til 712 havarerte i 2001)

Toseterne ble sendt litt i hytt og pine tidlig pga mye ulykker

Back