MartinL
ScanFlyer Dusty
Likevel er vintermånedene tøffe og vi vil nok se mange kampanjer og svært lave priser i tiden fremover.
Noe som kommer oss forbrukere tilgode

Likevel er vintermånedene tøffe og vi vil nok se mange kampanjer og svært lave priser i tiden fremover.
Norwegian raste på Oslo Børs
Lavprisselskapet flyr flere, men markedet er ikke imponert og sendte aksjen rett ned på en meget svak børs.
- Markedet reagerer nok på lavere enn forventet yield. Hadde Norwegian levert en yield på 0,59 til 0,60, som markedet forventet, tror jeg aksjen hadde vært opp, sier analytiker Kenneth Sivertsen i Arctic Secuties til Reuters.
Litt mer 12 måneders rullerende tall - Norwegian har hatt en oppgang på 107,5% siden 2006 (1.1.06-31.12.06), mens tilsvarende tall for SAS er en nedgang på 14,3%.
Vi som lever av å levere 99.999% skjelver.
Ja PAX tall imponerer , men
Er vel ikke helt surferosa ?
Nei det er ikke helt surferosa. Endelig noen som har skjønt det. Nok en en god grunn for ikke å reise med DY.
Nei det er ikke helt surferosa. Endelig noen som har skjønt det. Nok en en god grunn for ikke å reise med DY.
Noe som kommer oss forbrukere tilgode![]()
Norwegian kan tape 1 milliard
- Fallet i yield hos hos Norwegian viser ganske tydelig at det koster å ekspandere, sier aksjeanalytiker Per Haagensen i Fondsfinans til Finansavisen.
Joda, men selskapet driver ikke veldedighet. Det hjelper lite at Norwegian tar markedsandeler om de ikke også tjener penger.
http://e24.no/boers-og-finans/article3413170.ece
MartinL, skal man bruke din retorikk på SAS, så er det vel bare positive ting å spore med SAS sin strategi også? Det er jo tross alt SAS selv som har tatt beslutningen om å kutte ruter, sette fly på bakken osv osv.
Vil man ha noe negativt til å fremstå som positivt, så er ikke det noe problem. Det er bare å legge det frem på en positiv måte og forklare det på en måte som overfor markedet virker logisk. Og det er greit nok at DY har full kontroll på 10% av yielden siden de styrer den selv, men det er likevel en nedgang. Og hvis det er strategien til DY at de tillater seg selv å fly rundt med lavere yield, så er selvfølgelig det greit så lenge markedet, eiere og investorer har tiltro til strategien.
MartinL, skal man bruke din retorikk på SAS, så er det vel bare positive ting å spore med SAS sin strategi også? Det er jo tross alt SAS selv som har tatt beslutningen om å kutte ruter, sette fly på bakken osv osv.
Vil man ha noe negativt til å fremstå som positivt, så er ikke det noe problem. Det er bare å legge det frem på en positiv måte og forklare det på en måte som overfor markedet virker logisk. Og det er greit nok at DY har full kontroll på 10% av yielden siden de styrer den selv, men det er likevel en nedgang. Og hvis det er strategien til DY at de tillater seg selv å fly rundt med lavere yield, så er selvfølgelig det greit så lenge markedet, eiere og investorer har tiltro til strategien.
Jeg vet ikke helt hvor du har dine 10% fra, men får håpe at du leser rapporten i sin helhet i PDF format. Du vil finne dine svar der.
Vær gjerne uenig i meg, det setter jeg bare pris på og gir ofte bra diskusjoner. Derimot ville jeg sette pris på om sakligheten ble bedholt i litt større grad enn ditt siste innlegg.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.