• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Narvik lufthavn, Framnes - 2012 del 2

• Thread starter Thread starter THS
  • Start date Start date

THS

ScanFlyer Silver
Fortsettelse fra del 1...

IMG_0303 by Tom Strøm, on Flickr

IMG_0546 by Tom Strøm, on Flickr

En "søring" var på besøk i høst. Sandefjord Motorflyklubbs Cessna 172.

IMG_0557 by Tom Strøm, on Flickr

Et av Widerøes siste tilskudd til flyflåten

IMG_0579 by Tom Strøm, on Flickr

IMG_0608 by Tom Strøm, on Flickr

Dette flyet har fått base på Framnes i løpet av 2012. Tidligere G-BOAW.

IMG_0589 by Tom Strøm, on Flickr

Bodø Flyklubbs Cessna 172.

IMG_0616 by Tom Strøm, on Flickr

Kalibreringsflyet er jo normalt sett innom her et par ganger i året. Men det er første gangen jeg har sett denne maskinen her i den rollen. Vanligvis har det jo vært LN-SUZ.

IMG_0752 by Tom Strøm, on Flickr

Denne var nok det mest eksotiske innslaget på Framnes i 2012. En PZL M28B/PT Bryza fra Polish Airforce. Det ble dessverre dårlig med bilder av denne da jeg var på jobb både når den kom og dro.

IMG_0808 by Tom Strøm, on Flickr

Vinteren har meldt sin ankomst i fjellene i det Widerøe ligger på finalen til bane 19.

IMG_0829 by Tom Strøm, on Flickr

Selvsagt har også vi charterfly her på Framnes! Her er årets første....

IMG_0846 by Tom Strøm, on Flickr

...og er er årets andre og siste :D Begge kom fra Mosjøen og dro til Bodø senere på kvelden.

IMG_0863 by Tom Strøm, on Flickr

IMG_0870 by Tom Strøm, on Flickr

IMG_0881 by Tom Strøm, on Flickr

Utsikten fra turterrenget hvor man vanligvis lufter bikkja er heller ikke til å klage på :)

IMG_1031 by Tom Strøm, on Flickr

Årets siste flybilde ble tatt i nydelig måneskinn mens WF853 har avgang til Bodø

IMG_1283 by Tom Strøm, on Flickr

Så får jeg håpe det blir noe å ta bilder av i 2013 også! :)

Last edited:
Må vel si at jeg var veldig overrasket over at innflygningen til NVK ikke engang var nevnt blant de ti fineste innflygningene i Norge. Ikke mange som slår denne. Enda tøffere avgang, spesielt når de tar av mot nord og drar styrbord!

Back