Når kommer 737-800?

Re: Når kommer 737-800?

MD80'en er best! ;)
Der kan du alltids ta å sette rudder i Manuel, og da har du full kontroll
ettersom det fysisk fjerner hyd-syst fra rudder.

Men jeg trodde da at 737NG hadde full Autoland - også med AP på NG?

Nå er det jo laget prosedyrer da som skal hindre at samme feilen skjer igjen, og dersom den skulle skje så skal man klare å beholde styringen på flyet, selv om det ikke har RPR installert.

Forøvrig så kan du slå av hydraulikken på 737 også, og kun kjøre rudder på standby systemet, og da går ting utenom den delen som er "affected" om du har feilaktig fått fullt utslag på sideroret.

Hva gjelder 737NG og autoland så har den selvfølgelig det, men jeg vil TRO at den ikke har roll out delen den heller. Men jeg skal ikke si det sikkert da jeg ikke har vært på NG difference course (enda), selv om jeg har 300-900 i rettighetsbeviset :)

Når det gjelder rollout mode på AP er jeg nokså sikker på at dette krever 3 autopiloter som f.ex B757/767 som er et såkalt fail operational system. alle B737 cl og NG har 2AP som er et fail passive system.

Fælt så dere holder på med å konstatere at Boeings autoland fremdeles er utilstrekkelig. Selv for over 40 år siden var Trident mer avansert når det gjelder autoland enn dagens Boeing-er.

Her er en liten quote fra Wiki's forklaring på autoland som er en god illustrasjon:
This led to the absurd situation for British Airways that as the launch customer for the Boeing 757 to replace the Trident, the brand new “advanced” aircraft had a WORSE all weather operations capability than the fleet being broken up for scrap.

Den wingleten der så meget kjent ut. :D

Gleder meg til å se -800 i DY farger.

Back