Når kommer 737-800?

storg

ScanFlyer Gold
Medlem
Når kommer 737-800?

Når begynner Norwegian å motta sine 800- maskiner. Og hvordan er leveranseplanen?

Re: Når kommer 737-800?

Måndedskiftet jan/feb 08 skal den første ankomme så vidt jeg vet.

Den foerste kommer vel like etter julebordet vaart ..... ;)

Er det som det sies at MDene til LF skal fases ut med -800maskinene først, samt at en av de første skal brukes mer eller mindre fast fra Rygge?

Det finnes vel flere versjoner, men foerst skal vel Kanari-operasjonene fra OSL sikres. Deretter tror jeg RYG faar en. MD'ene skal vel byttes ut i loepet av 2008.

Dere ser også ut til at det er en 737-300 inbound veldig snart (sist uke er det sendt inn søknad til Luftfartstilsynet om dispensasjon fra nasjonalitetskravet, JAR OPS 1 Compliance checklist Part K and L og tillatelse for radioutstyr i luftfartøy - alle henviser til LN-KKA).

Dere ser også ut til at det er en 737-300 inbound veldig snart (sist uke er det sendt inn søknad til Luftfartstilsynet om dispensasjon fra nasjonalitetskravet, JAR OPS 1 Compliance checklist Part K and L og tillatelse for radioutstyr i luftfartøy - alle henviser til LN-KKA).

Spennende! Noen som vet hvilken tidligere reg den nye KKA har hatt?

Kildene har vært stumme som en østers om dette de siste par-tre ukene

Gleder meg til -800 kommer, men den blir vel ikke å se på SVG med det første.

Jeg er spent på om Norwegian kommer til å benytte muligheten til å få en mer robust flåte. Eller om de skal ligge helt på grensen slik som de gjør idag. Hadde gjort seg å blitt kvitt litt av de innleide, samt ha litt slark i slingene.

De får jo en meget moderne flåte...så om ikke mange årene er vel -300 maskinene borte og DY har en av Europas yngste flåter. :nor

Jeg er spent på om Norwegian kommer til å benytte muligheten til å få en mer robust flåte. Eller om de skal ligge helt på grensen slik som de gjør idag. Hadde gjort seg å blitt kvitt litt av de innleide, samt ha litt slark i slingene.

XL forsvinner etter jul og da er det ingen mer innleie!

Det var jo en tid rykter om at denne skulle vaere en brukt -800, og at Julebordsmaskinen ville bli -800 #2 men foerste fabrikknye....men kildene er svaert toerre...

NOA (brukt 738) er fortsatt paa gang iflg det siste jeg hoerte her i Atlanta ..

DY er visst fortsatt var interesserte i gode -300'er hvis de kan finne noen. KKA er vel en slik.. ;)

NOA (brukt 738) er fortsatt paa gang iflg det siste jeg hoerte her i Atlanta ..

DY er visst fortsatt var interesserte i gode -300'er hvis de kan finne noen. KKA er vel en slik.. ;)

NOA = NOC ? Er troett ennaa men jeg mente at den brukte ville bli NOC og det ikke blir noen NOA ? Det var ogsaa snakk om at den brukte skulle komme i Desember...?? Var litt spent fordi det blir vel ny design paa -800, og hvis NOB blir den foerste er det paa tide aa begynne paparazzi jobb igjen....:p

-NOC blir første pent brukte -800 eller mer korrekt -81Qw med MSN 30785 (ex. Air Europa EC-ICD) og kommer trolig et sted mellom 11. og 15. februar 2008.

Så DY til TFS var en smule forsinket i dag....vet ikke årsaken, men er vel ikke helt lett å kun ha et leaset fly som kan fly dit.

Back