Når forsvant Janne-fargene til SAS

Martin

Moderator
Medlem
Når forsvant Janne-fargene til SAS

Noen som vet/husker når siste fly med Janne-farger ble omlakkert, evt. pensjonert?

Re: Når forsvant Janne-fargene til SAS

De siste DC-9’erne forsvant i 2003 og det var bare en av dem som ble lakkert i de nye fargene. Så 2003 høres rimelig ut.

Takker. Da var ikke hvertfall ikke fargene helt feil, da [emoji6]

0aca919e7d4df70574dbcf1a436db5b8.jpg

Husker jeg helt feil når jeg mener det var MD-87 LN-ROZ i sin rare kombo av nytt og gammelt som hadde jannestripene sist?

Husker jeg helt feil når jeg mener det var MD-87 LN-ROZ i sin rare kombo av nytt og gammelt som hadde jannestripene sist?

Du husker bra, og det stemmer at den gikk slik i noen måneder, men det var ikke den siste. Så og si alle MD-80 og MD-90 som ikke var malt om i juni 2002, ble tatt inn i hangaren i løpet av juli og august kan det se ut om.
Jeg har søkt litt i bildedatabaser og SE-DIU var den siste som ble malt om i okt/nov 2002.

Men B767-300 LN-RCL var den siste som fløy i Janne farger , til og med juni 2003.

Men B767-300 LN-RCL var den siste som fløy i Janne farger , til og med juni 2003.

Jeg fløy med en helt hvitmalt 763 fra Arlanda til Bangkok januar 2003, noen som kan ha en formening om hvilket individ det kan ha vært ? (tror det var min siste tur med en Sas 767).

Jeg fløy med en helt hvitmalt 763 fra Arlanda til Bangkok januar 2003, noen som kan ha en formening om hvilket individ det kan ha vært ? (tror det var min siste tur med en Sas 767).

Muligens LN-RCD .. Arlanda 27/2/2002, Stefan Sjøgren

large.jpg

Muligens LN-RCD .. Arlanda 27/2/2002, Stefan Sjøgren

Fløy tilbake med samme maskin noen uker senere, så mulig den var basert i Stockholm, og at dette var eneste vinteren Sas prøvde seg på ARN-BKK direkte, at de hadde litt ekstra kapasitet før 767 ble faset ut ? Sorry hvis OT :)

Last edited:

Fløy tilbake med samme maskin noen uker senere, så mulig den var basert i Stockholm, og at dette var eneste vinteren Sas prøvde seg på ARN-BKK direkte, at de hadde litt ekstra kapasitet før 767 ble faset ut ? Sorry hvis OT :)

Det du skriver er feil.
På 90 tallet hadde SAS enkelte avganger i uken ARN - DMK (Don Muang, Bangkok) - SIN.
Jeg har registrert en flight med SAS 767 den 4/8-95 ARN - DMK - SIN

Det du skriver er feil.
På 90 tallet hadde SAS enkelte avganger i uken ARN - DMK (Don Muang, Bangkok) - SIN.
Jeg har registrert en flight med SAS 767 den 4/8-95 ARN - DMK - SIN

Var litt uklar, lurte på om dette var en enkeltstående vintersesong etter at ruten var lagt ned, og at dette ikke ble gjentatt etter 2003 (?)

Jeg fløy med SAS 340 ARN-BKK både i februar og oktober/november 2008
SK975 ARN-BKK 20:20-12:35
SK976 BKK-ARN 14:25-20:00
Så i alle fall vinteren 2007/2008 og 2008/2009 også, men bare til BKK - ikke videre til Singapore

Back