Name the Airport

LN-KOG

Osapanga chipongwe
Medlem
Her er to bilder fra en flyplass et sted i verden. Spørsmålet er hvilken flyplass er dette? Bonus for å komme fram til hvilket fly - type og individ som bildet er tatt fra :wow:

001.jpg

002.jpg

En ting er en 737-200, men for mitt utrenede øye ser det da vitterlig ut som et knippe DC-3-ere på det andre bildet? Slikt må det da være litt begrenset hvor man finner.

Dessuten er det paddeflatt.

:D Nå henger folk som kjenner meg seg litt for mye opp i at jeg har bodd i Zambia, men det er ikke der. Et lite hint: Det er vann i bakgrunnen og jeg har ikke vært i Riga.

Tydeligvis litt vanskelig denne her.

Noen hint:
Flyplassen ligger på nordsiden av en øy og det har vært flyaktivitet der siden 1920-tallet. DC-3ene er marinemaskiner. Også kolonimakten hadde en stor marinebase der. De fløy bl.a. med Dorniere.

Ingen anelse, men siden du snakker om marinebase og kolonimakt, peker det mot Afrika. Djibouti, aner ikke om flyplassen ehr ligger på noen øy.

Madagascar...? Flyplassen i nærheten av Antisiranana...?Det var vel en stor marinebase på øya (Diego Suarez, eller noe slikt, ligger vel nord på øya...?). Frankrike som kolonimakt.

Back