Naar cockpit-crewet et 44 aar .. tilsammen!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Oke-e-e-eiiii......

Don't raise an eyebrow if you find a 25-year-old commander and 19-year-old first officer (co-pilot) at the controls of your next flight - it's just part of the latest trend that reflects the changing scape of the Indian aviation industry.

http://timesofindia.indiatimes.com/India/Conquering_the_skies_at_25/articleshow/2292829.cms

Ja times are changing! Vi trener selv et økende antall indere (over 20 allerede) og brorparten ankommer før de er fylt 19 år :drunk:
-Rett etter deres 12-årige grunnskole. Har personlig gjort ferdig flere som ble ferdig på under 1 år og er tilbake for å søke jobb. Ikke trenger de samle timer engang.

PS: naturlig nok en hel del sønn og døtre av kapteiner der i gården..

Forhåpentligvis er de forskjellige drevne nok til å gå gjennom prosedyrer osv.

Men igjen kan jo bare tiden vise om det er klokt eller ikke å bare ha så ungt cockpit crew..

Jeg ser ikke på lav alder i seg selv som et problem. I mange tilfeller er unge pilotstudenter bedre enn eldre, de er flinkere til å tilegne seg ny kunnskap.

Mangel på lang erfaring hos fartøysjefen kan derimot være en ulempe i visse situasjoner.

Originally posted by Dag Viking

Mangel på lang erfaring hos fartøysjefen kan derimot være en ulempe i visse situasjoner.

Definitivt! Flygeryrke er fortsatt et erfaringsyrke og det er når uforutsette situasjoner oppstår at man får se "the proof of the pudding".
Jeg foretrekker fartøysjefer med hår på brøstet når jeg sitter bak i sigaren.:D

Det med alder er interessant. Det er bedre å ha en person som har fire års erfaring enn en med ett års erfaring gjentatt tjue ganger. Jeg tror vel også at fu finner mer selvgodhet og compacency blant eldre enn yngre piloter. Hos de yngre har du nok mer av show-offs.

Det beste er vel å fly med kvinner i 30-40-åra :colgate:. De er gamle nok til å ha erfaring og et ønske om å komme hjem - og så er kvinner som kjent mer forsiktige enn menn :old

Originally posted by gustavf

Hvor gammel er yngste fartøysjef på ei forblåst WF-rute langs Finnmarkskysten?

34/35 år. Finnmarkskysten er egentlig et ganske snilt sted å fly selv om det blåser en del, sammenlignet med dype fjorder og høye fjell på Vestlandet.

Apropos alder, leste en artikkel om tidenes yngste kaptein hos British Airways. Mener han var 24 år, og med seg hadde han en styrmann på 22 år. De fløy sammen i en A320. Så det skjer ikke bare i India :)

Jeg ville personlig ikke vært høy i hatten i venstresetet i en DC-9 på Finnmarka med kun 25 år på stompen!

Jeg husker hvem jeg var og hva jeg kunne den gang,og jeg vet hvem jeg er og hva jeg kan nå.Stein Kaptein anno 2007 wins hands down!

Originally posted by LN-MOW

LSK paa Aarasen blir toeft, men klarer vi det er det verste gjort!!

.. akuratt det trenger du ikke bekymre deg over! :colgate:

Edit: Fugla 6 | Stabeist 1

Men uansett så ender FINALEN Stabæææk 2,Haugesund 1.Drømmefinale.Kan heie på begge lagene.Er født i HAU,ser du!:cool:

Høres skummelt ut med så unge flyvere. Det er akkurat som med å kjøre bil, man ER en bedre sjåfør når man har hatt lappen i ti år. OK, så er utdanningen for å fly LITT grundigere :cool: , men dette reflekterer vel at det begynner å bli mangel på piloter i India?

Originally posted by OJB
Jeg foretrekker fartøysjefer med hår på brøstet når jeg sitter bak i sigaren.:D

Ja,det må være der,for på hodet har jeg nesten ingenting!:lol:
Kvinnelige kapteiner,derimot....

Back