Nå skal det bli kulere å fly

Re: Nå skal det bli kulere å fly

SAS har jo bestilt Panasonic's kommunikasjonsløsning for kortruteflåten. Det er vel nærliggende at Panasonic ihvertfall ligger godt an i løypa neste gang SAS skal på shoppingtur ....

Det der hjelper nok ikke mye for oss som blir shippet jorda rundt på økonomiklasse av jobben...

5407155433_31d67e2680.jpg
>
obj.phpi

Helt enig Polaris, utsikten fra vinduet overgår alltid eventuelle underholdningssystemer.

Ute blir fort litt kjedelig når man er i gang med det samme mørke ingenting for åttende timen på rad.

Polaris: Har du fløyet langdistanse på 8-12 timer før?

Nei, takke meg til underholdning ombord. Det kan være flott å se ut av vinduet, sitter gjerne og nyter utsikten i lange perioder i strekk, men det får være grenser. Når du sitter på et fly og vet at det er 10 timer til landing, samtidig som du blir bedt om å dra for gardina på vinduet fordi folk skal sove og må ha mørklagt kabin, så er det svært begrenset hvor stor underholdningsverdi det er i å stirre på en blendingsgardin i plast.

Når det er sagt, så blir det selvsagt noe annet på kortere intraeuropeiske strekninger og innenriksstrekninger. Flyr jeg i Norge benytter jeg gjerne tiden til å se på den flotte og spennende geologien/geografien vi har her i landet. Det kan være like stas, synes nå jeg med min interesse for geologi og naturgeografi. Men folk er forskjellige.

Last edited:

Så klart er vinduet en vinner om det er noe å se og man har en sånn plassering, mens Atlanterhavet ikke er spesielt spennende med mindre man er oppe langs Grønland og Island.
Afrika midt på natta er ikke spennende

Nettopp! Ja takk, begge deler! :)

Tungt, tett skydekke kan også bli litt kjedelig i lengden.

Back