Nå er`em sjuke igjen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Nå er`em sjuke igjen...

På OSL er det nå store forsinkelser og flere flyavganger er kansellert. Grunnet sykdom i Røyken. Les mer på f.eks vg.no!

Re: Nå er`em sjuke igjen...

I dag ser det ut for at trafikken går som normalt så langt iallefall.

Håper det holder noen timer til, for jeg skal til Frankfurt med LH3131 senere i dag... :)

Egentlig litt komisk hele greia - hvor sårbart dette er. Ikke bare skal en håpe på at flygelederne selv ikke blir syke....får håpe at ungene deres heller ikke blir syke slik at mor/far må hente ungen i barnehagen og dra hjem.....da stanser jo halve "fly-Norge".

tydelig at det er får dårlig med ressurser i Røyken. Kanskje man skal statte opp SVG og la de overta litt tidligere?

Forstår at det er høytid for influensa etc, men dette er bare alt for sårbart. Får håpe at dette "videreføres" i Avinor-ånd når Stavanger skal overta.

Vi hadde en forsinkelse på en time fra Frankfurt til Oslo igår, men er ikke sikker på om det var pga sykdom i Oslo. Det var nokså frisk vind der igår og jeg tror vi landet baklengs meg 747'ern til LH...

Originally posted by LN-RKF

Håper det holder noen timer til, for jeg skal til Frankfurt med LH3131 senere i dag... :)

Jeg håper du rekker det flyet videre fra Frankfurt ja, det er ikke hver dag man skal til Mauritius. Bon voyage!

Jaja...

Det vi ser her er vel personalpolitikken til Avinor i praksis. Og hadde ikke LT kommet på banen hadde vi fortsatt med overtid og slitne folk fremdeles. Ingen ville merket at flygeledere var syke. Unntatt de gjenværende flygelederne med 50-60-timers-uke...

Men det hele løses jo greit ved at vi begynner med opplæring av aspiranter igjen i Malmø i august. Så om 5-10 år er vi igjen der vi skal være med bemanning slik at flytrafikken kan gå normalt.

:sarc

Originally posted by jb1
Originally posted by LN-RKF

Jeg håper du rekker det flyet videre fra Frankfurt ja, det er ikke hver dag man skal til Mauritius. Bon voyage!

... Mauritius ja... Reis til Grand Bay sier jeg , og drømmer meg tilbake til Paradis.....:hi2

Og vi sender ønsker om god bedring til "fraglene" i berget på hurum...

Originally posted by DY
Forstår at det er høytid for influensa etc, men dette er bare alt for sårbart. Får håpe at dette "videreføres" i Avinor-ånd når Stavanger skal overta.

Et av problemene er at Avinor i stor grad baserer seg på bruk av overtid som en fast ordning. Når det da dukker opp uforutsette hendelser som krever at man henter inn ekstramannskaper, så har ekstramannskapene allerede brukt opp sin lovlige kvote med overtid. De har altså ikke lov å jobbe mer og resultatet er forsinkelser. Årsaken er ikke annet enn dårlige personalplanlegging.

Peter

Originally posted by pjacklam
Originally posted by DY

Et av problemene er at Avinor i stor grad baserer seg på bruk av overtid som en fast ordning. Når det da dukker opp uforutsette hendelser som krever at man henter inn ekstramannskaper, så har ekstramannskapene allerede brukt opp sin lovlige kvote med overtid. De har altså ikke lov å jobbe mer og resultatet er forsinkelser. Årsaken er ikke annet enn dårlige personalplanlegging.

Peter
Er vel en av grunnene til at det ikke er lov (altså forbudt!) å planlegge med bruk av overtid. (men noen har vel fått et unntak....)

Back