Nå blir det onsdag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Nå blir det onsdag

God kveld fra Atlanta. Vi kom oss frem til Buckhead i kveld etter en strafferunde på et outlet utenfor byen. Var vel strengt tatt jeg som fant kupp med nye goretex joggesko jeg tenker å pigge og shorts med iphonelomme på rumpa. Fikk også med meg tre Brook’s Brother skjorter jeg faktisk trente.

Vi fikk også med oss Tennesee som en bonus. Rakk også BBQ i Ashville. Var vi langt fra Ln-MOW?

Bor på Embassy suites Buckhead som virker riktig så bra. Fikk til og med sen utsjekk til 14.00. Skal over til nabohotellet i morgen (Intercontinental), men hadde vi hvisst at dette er helt ok (rom i 13 etg), hadde vi nok gått for dette neste natt også.

Litt usiker på planer for dagen. Forslag mottas. I morgen blir det Coca Cola World.

Nyt dagen!

Re: Nå blir det onsdag

Jeg syns tour på CNN var kult i Atlanta, hvis det fortsatt eksisterer?

God morgen fra andre siden og Hiroshima! Her er vi i 5 netter etter 11 netter i Kyoto. Slow travel er mega digg, spesielt med hu på 9 måneder og en 4-åring [emoji28] I dag skal vi på Mazda museum og få se deler av produksjonen, spent på hva de sier om elbiler! De vi leier hos, 12 min med tog NØ for sentrum, jobber begge i Mazda. Og alle kjører Mazda[emoji2956] Kan fort bli vår neste bil også, da japanske biler er å foretrekke (selv om vi har tysk for øyeblikket, eneste store nok el-suv).

Deretter er det baseballkamp med Hiroshima Carps mot noen, husker ikke hvem da det er fruen og 4-åringen som skal dit. Værmessig sol og fint etter litt gråvær i går, med temp godt over 20c! Nyt dagen hvor enn du feirer påsken!

God kveld fra Atlanta. Vi kom oss frem til Buckhead i kveld etter en strafferunde på et outlet utenfor byen. Var vel strengt tatt jeg som fant kupp med nye goretex joggesko jeg tenker å pigge og shorts med iphonelomme på rumpa. Fikk også med meg tre Brook’s Brother skjorter jeg faktisk trente.

Vi fikk også med oss Tennesee som en bonus. Rakk også BBQ i Ashville. Var vi langt fra Ln-MOW?

Bor på Embassy suites Buckhead som virker riktig så bra. Fikk til og med sen utsjekk til 14.00. Skal over til nabohotellet i morgen (Intercontinental), men hadde vi hvisst at dette er helt ok (rom i 13 etg), hadde vi nok gått for dette neste natt også.

Litt usiker på planer for dagen. Forslag mottas. I morgen blir det Coca Cola World.

Nyt dagen!

I samme slengen bør du avlegge CNN studio tour et besøk, jeg synes iallefall det var artig da jeg var i Atlanta. Dette ligger ganske rett ved Coca Cola world, i gangavstand om jeg ikke husker helt feil. Oi ser nå at det ble stengt permanent i 2020. Det er jo kjipt. Men da har man jo akvariet man kan besøke iallefall.

God morgen fra Oslo, her er det en dagvakt som venter og så vanker det helligdagstillegg fra kl 12. Kan ikke klage på det vel? Og til alle på forumet så stenger Polet kl 16 i dag og ølsalget kl 18 så ikke stå med skjegget i postkassa, dere er herved advart. Det er det mange som brenner seg på en onsdag for skjærtorsdag.

Last edited:

Glad onsdag fra Ris. Her skal den store italieneren med over 1000km rekkevidde sette kursen mot det store utland. Første stopp blir tradisjonen tro i Helsingborg. Ha en herlig frionsdag:-)

Morn fra Tønsberg. Opp før kl 6 i dag, men tåler det rimelig greit når alle de små sover godt hele natten og har stort sett gjort det den siste måneden. I dag får man pakke litt for påske på Fevik, og det er null problem å få plass til alt i vår Model Y. Bagasjerommet er fortsatt tomt når alt av bager med klær til både store og små passer i panseret og i det store rommet under bagasjerommet, så da går barnevogn, barnesykkel og div pikk-pakk fint inn i bagasjerommet. Så hva slags tysk beist Petter krever for å få plass er ikke godt å si [emoji2957]
Nå kan jeg riktignok ikke anbefale noen å kjøpe Tesla om dagen da...

Egentlig var planen min og sende kone og barn i bil sørover mens jeg toget til Porsgrunn og syklet resten av veien, men det mente Meteorologisk Institutt at ville være en dårlig idé...

(selv om vi har tysk for øyeblikket, eneste store nok el-suv).

God morgen fra Grønland. Halv dag på hjemmekontor, og deretter kjøretur opp til OSL. Skal tilbringe noen dager i Stockholm, transporten skal foregå i SAS Plus. Ingen store planer for oppholdet og er lite kjent i den byen. Restauranttips mottas gjerne. Ha en strålende onsdag[emoji41]

God morgen fra Grønland. Halv dag på hjemmekontor, og deretter kjøretur opp til OSL. Skal tilbringe noen dager i Stockholm, transporten skal foregå i SAS Plus. Ingen store planer for oppholdet og er lite kjent i den byen. Restauranttips mottas gjerne. Ha en strålende onsdag[emoji41]

Restaurant Operakällaren er en klassikker. Den hakket mer uformelle Operabaren serverer Köttbullar, med det man vel må kunne definere som Potetpuré. Den retten er vel blitt smått legendarisk. Fin plass for å sitte ute å se på folkelivet når været tilater det.

Har også hatt en fin sjømatopplevelse på Bara Caicas som ligger i Vasastaden.

God morgen fra Oslo. Egentlig fridag, men litt jobbing på morgenen, før man tar seg en tur på avfallstasjonen med litt gammel moro.

Last edited:

Mornings fra Beitostølen. Såpass begredelig påskevær, at vi drar å bader. Etterpå reduseres hyttas befolkning med 40%. Dessuten har vi spist opp kakene, så må bake nye. Ha en fin dag.

God morgen Aske onsdag fra Stavanger. Her har det regna godt på morgenen, så deilig å sitte i stua å kose seg med kaffe og boikottet sjokolade. (Så dypt stakk den gitt)
I går fikk en lagt på sommer dekk på bilen, endte som en annen forumist opp med dekkhotell….
I dag går turen til opphavet i Bergen, med på turen blir både eldste og yngste datter, blir retur på lørdag.
Ellers er det T-9 i dag, må jobbe hele 2 dager neste uke, etter det blir det ikke jobb før 19. mai.
Ha en nydelig onsdag :)

248c606684128fd33c52bdfc0ebb4750.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Gaustablikk. Grått og trist ute men hyggelig inne. En handletur står på programmet. Og så blir det nok en treningsøkt. Ha en fin dag.

I samme slengen bør du avlegge CNN studio tour et besøk, jeg synes iallefall det var artig da jeg var i Atlanta. Dette ligger ganske rett ved Coca Cola world, i gangavstand om jeg ikke husker helt feil. Oi ser nå at det ble stengt permanent i 2020. Det er jo kjipt. Men da har man jo akvariet man kan besøke iallefall.

Dude, vi besøker da ikke akvariums med delfiner i fangenskap.... :(

God formiddag fra bjørkepollenhelvettes høyburg. Her er nesen tett, halsen tett, øynene tett, hodet tett, kroppen tett, orker ikke. Burde gis ferie til folk som er så plaget, rett til Nord-Norge med oss i 2-3 uker med hjemmekontor... Men vanskelig med småbarn da... Selv om barnehagen har vært stengt i snart 3 uker (dvs, med redusert drift, kun med tilbud for mennesker som har samfunnskritiske jobbr) pga evig runddans av rennaræv, influensa og gud vet hva hos de ansatte. Så teoretisk hadde man kunne gjort det. Jaja. Håper vi er på "hump" day og at det reduseres framover. I går var det helt eksepsjonelt varmt med 24 grader, føltes faktisk litt skremmende i går.

Last edited:

God morgen fra Moss. Da venter man på toget som skal til Sverige.
Ha en fantastisk onsdag før skjærtorsdag.

God morgen fra Lillestrøm! Deilig tur hjem med KLM fra Budapest i går. Den nye A321'en på BUD-AMS var virkelig fresh og med gode seter. Dog var det ikke mye tumleplass eller lagringsskap og stell for crew der.

Allikevel var alle i toppform og gav superb og hyggelig service hele veien. KLM service er bare alltid stas. :)

Ha en best onsdag! Her skal det bare handles litt, trenes litt og være sunn i dag.

Gla påsk!

Her er det ankommet en haug nye flybilletter, men heldigvis ikke før i Mai, så nå blir det tid til noen dagers påskeferie!

Dagene skal for det meste tilbringes i spaet på Hotel Alexandra i Loen, med en del fråtsing av buffet i restauranten... hehe. :) Men først en liten tur innom Brosundet i Ålesund på veien nedover!

Så får vi se hvor haren hopper neste gang!

Kos dere med familie og venner!

Kim

God morgen fra Gdansk Lotnisko (flyplass). En flyvning til Arlanda med Ryanair venter. Det var beste alternativ tidsmessig. FR tjener nok gode penger på folk som ikke leser bagasjereglene godt nok. Svært mange måtte sette håndbagasjen i «målestativet» og køen for ekstra betaling ble stadig lenger. Jeg så to som sjekket inn bagasje samtidig med meg og hadde altfor tunge kofferter og i tillegg ble de belastet for for stor håndbagasje, det ble nok dyrt. Ha en flyvende dag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt dagen!

Dere kom ned I-85? Isåfall ca en drøy time inn i landet sør for Anderson.

Delta-museet er stengt i dag, men åpent i morgen. Variert og bra.

Zoo er bra. Fernbank er verdt et besøk.
https://www.fernbankmuseum.org/

Porsche-senteret er artig, men ser ut til å være stengt denne uka ….

Last edited:

Gla påsk!

Dagene skal for det meste tilbringes i spaet på Hotel Alexandra i Loen, med en del fråtsing av buffet i restauranten... hehe. :)

Kim

Åååhh.. det er hotellet og buffetten sin det.

På Knausen er lang frokost med mimosa akkurat over og straks mot fjell-godset hvor racletten skal få bein å gå på. Nå er det faktisk nesten reisefeber. Dette er vel femte påsken i Norge på 25 år.

Aner ikke hvordan maten er nå for tiden, jeeekla lenge siden sist jeg var der, men Gyldne Freden i Gamla stan er jo en klassiker.
Send rapport hvis du tar turen innom og glad påsk til alle!

Biff på Restaurant AG er jo himmelen for meg i Stockholm

Takk til AndreasN, KnutW og Fnate for restaurant tips. Då får vi se hva vi får til[emoji4]

Back