MyTravel vs Novair

Skulle ikke NVR sette inn flere seter i sine A321? Jeg har flydd NVR og A321, uten tvil det meste komfortable charterflyet. Gode seter og flott pitch. NVR har også utmerket service ombord etter min mening.
 
Originally posted by EKGH

mytravel a332 = 360 pax / nvr a332 = 356 pax
Ikke i følge MyTravel selv..

MyTravel Airways flyflåde:

3 stk. A330-300 Middel/langdistance 405/408 passagerer

Edit: Ser jo nå at det ikke var snakk om DKs -200 og -300, men DK vs NVR..
 
MyTravel har A330 både -200 og -300. -200´en har 49 seter i Royal Sun Class og 311 i Economy, altså 360 totalt. På -300´en er det 405 all-economy.
 
Originally posted by Cedlind

Originally posted by EKGH

mytravel a332 = 360 pax / nvr a332 = 356 pax
Ikke i følge MyTravel selv..

MyTravel Airways flyflåde:

3 stk. A330-300 Middel/langdistance 405/408 passagerer

Har selv tidligere arbejdet i MyTravel koncernen (rejsebureau delen) og MyTravel har både A330-200 og A330-300.

200 versionen er den med "Charter Business Class - Royal Class" og den har totalt 360 pladser.

300 version er "one class" maskiner og har lidt over 400 pladser.

MyTravel Airways Skandinavia og MyTravel Airways UK bytter lidt fly fra sommer til vinter sæson og omvendt. Så antallet af henholdsvis 200 versioner og 300 versioner i Skandinavien kan varierer lidt frem og tilbage (er ikke altid helt opdateret på hjemmesiden).

Novair har også A330 og deres maskiner er 200 versioner også med en mindre business sektion (Nova Class!?!?!). Så hvsi der skal sammenlignes må det være på A330-200 versionerne ligesom EKGH skriver.

Jeg har i forbindelse med mit tidligere job (ligger efterhånden nogle år tilbage) hos MyTravel set begge selskabers A330.-200 maskiner uden pax ombord. Mit svar til spørgsmålet må være at jeg absolut fandt "Business Class - Royal Class/Nova Class" bedst hos MyTravel. Men at jeg ville vælge Novair på alm. klasse, som jeg synes virkede marginal bedre komfortmæssigt end MyTravel.
 
Dette er flyparken fra mytrave sine sider:

MyTravel Airways flyflåde:

Registreringer for A 330-300 med 405 Pax


OY-VKG, OY-VKH og OY-VKI

Jan
 
Verdt å merke seg, at etter høsten skal ikke Novair lenger operere
sine egne A330-200 maskiner lengre. De skal da kun lease inn én
A332 i høysesongen.

Det stemmer at alle de tre A321-200 maskinene etterhvert skal få
flere seter, tidl. var seat-configen: 199 pax - men skal økes på alle til
totalt 211 pax.

Reiser man kun to (og vil gjerne slippe å ha noen ved siden av seg),
er det verdt å sjekke ut om MyTravel flyr med A332/A333 - der kan man
fint bestille sete på forhånd - og dermed booke seg inn på en av vindusradene
der det kun er to seter.

Hos Novair opererer man med: "Comfort Class" og "Nova Superior Class"
på A332, avhengig av sesong. På A321 er det "Novair+" som er navnet
på "charter-business'en", her sitter man bl.a. på en av de første radene
og mat/drikke er inkl. osv osv.

Mer info om de forskjellige "klassene" kan man lese her:
http://www.novair.net/no/channel1/channel1_1/

Man skal være veldig fintfølende for å merke noen særlige forskjelliger
på kvaliteten, og inflight-service på verken DK eller NVR. Begge er gode
og profesjonelle charterselskap.
 
Har vel vært litt frem og tilbake ut fra hva jeg har skjønt, mener jeg leste noen nyheter om dette - men husker ikke helt detaljene. Leasing-avtalene utløper jo om ikke så lenge på både SE-RBF og SE-RBG, sistnevnte maskin er inntil videre leaset til Kuwait Airways.
 
Back
Top