FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
Mye problemer med flatsengene på A340
Forløpig er det bare LN-RKG,OY-KBA og KBI som er ferdig modifisert med liggeseter og nytt entertainmentsystem.OY-KBM skal være klar på tirsdag.Det ser ut til at det bare blir 4 eller 5 maskiner som blir klare til sommerprogrammet.Grunnen er problemer med den elektroniske styringen av stolene,på enkelte flygninger har så mange som 10 seter blitt blokkert (ikke passasjerer i stolene),Stolparene er for store og må demonteres før de kan passere inngangsdørene og så monteres på nytt inne i cabinen.Det foregår tildels omfattende reparasjoner,utbytting av komponenter og modifikasjoner og det ser ut til å hjelpe.Men det er tidkrevende.
Firmaet som leverer stolene,Contour i UK,har flere mann i CPH for å bistå i tillegg til en mann ombord under flygningene.
IFE har også vært ustabilt,men fungerer bra på KBA og KBI.RKG derimot,har hatt store problemer,også med stolene.Den sto i hangar hele 16/3,og det var derfor PVG-maskinen ble kansellert og vi fikk to ekstra døgn der.
Forløpig er det bare LN-RKG,OY-KBA og KBI som er ferdig modifisert med liggeseter og nytt entertainmentsystem.OY-KBM skal være klar på tirsdag.Det ser ut til at det bare blir 4 eller 5 maskiner som blir klare til sommerprogrammet.Grunnen er problemer med den elektroniske styringen av stolene,på enkelte flygninger har så mange som 10 seter blitt blokkert (ikke passasjerer i stolene),Stolparene er for store og må demonteres før de kan passere inngangsdørene og så monteres på nytt inne i cabinen.Det foregår tildels omfattende reparasjoner,utbytting av komponenter og modifikasjoner og det ser ut til å hjelpe.Men det er tidkrevende.
Firmaet som leverer stolene,Contour i UK,har flere mann i CPH for å bistå i tillegg til en mann ombord under flygningene.
IFE har også vært ustabilt,men fungerer bra på KBA og KBI.RKG derimot,har hatt store problemer,også med stolene.Den sto i hangar hele 16/3,og det var derfor PVG-maskinen ble kansellert og vi fikk to ekstra døgn der.