• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mye Norsk Laks

Oida. Greeeeit! Jeg legger meg flat. Laksen slaktes.
Bare trodde det het å sløye den.
Jeg spiser ikke laks, men da lærte jeg noe nytt idag og:)

Man sløyer fisk. ;)

Men fra spøk til alvor, jeg har litt innsikt i papir-flyten rundt slakt/sløying og frakt, og kan bekrefte at det nok er en del timing inne i bildet med hvor man kjører fra når og hvor man skal til. Jeg har mer enn en gang måtte bistå i å få elektroniske papirer avsted for trailere på mange av grenseovergangene ut av Norge.

-A
 
Det er bedre å få den rett til HEL med termobil framfor diverse omlastinger og temperatursvingninger underveis.

Da kan man time trucken etter longhaul-flighten og man slipper bytter og ekstra lagring underveis.

Jepp, og det er veldig greit å kjøre til HEL fra østlandet. En snau dags kjøring og man er i stockholm hvor det går ferger videre. Både helt til HEL, men også en del til Åbo hvor det er flott motorvei til HEL.
 
Back
Top