Mulig streikekaos på britiske flyplasser

jcnorway

Moderator
Medlem
Mulig streikekaos på britiske flyplasser

Vi får håpe en evnt. streik ikke blir langvarig. Kan vanskelig se for meg at de kan streike over lengre tid før noen setter foten ned. Det vil vel bli kaos fra dag 1 ved en evnt streik. Og jeg som skal ut og fly via LHR mandag 3.aug :o

Millioner av reisende på vei til eller fra ferie kan bli rammet av kaos i Storbritannia til uka, der passkontrollørene truer med streik.

De to fagforbundene som representerer de 4.100 kontrollørene som sjekker pass ved britiske flyplasser og havner, er i konflikt med myndighetene og truer med å legge ned arbeidet. Køene foran skrankene vil i så fall bli endeløse.

Stridens kjerne er myndighetenes beslutning om å slå sammen tollere og passkontrollører til en ny grensevaktstyrke.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3186690.ece

Re: Mulig streikekaos på britiske flyplasser

Hvis dette starter allerede i morgen, så er det fare for at det kan bli live rapport på Scanair fra LHR. Da sitter nemlig jeg der.

Vi får håpe en evnt. streik ikke blir langvarig. Kan vanskelig se for meg at de kan streike over lengre tid før noen setter foten ned. Det vil vel bli kaos fra dag 1 ved en evnt streik. Og jeg som skal ut og fly via LHR mandag 3.aug :o

Er ikke du i transit? Du får bruke "flight connections" så går du hvertfall klar av pass/toll.

Er ikke du i transit? Du får bruke "flight connections" så går du hvertfall klar av pass/toll.

Nja.. mener nu at Flight Connections lå etter passkontrollen sist jeg var innom der :)

Nja.. mener nu at Flight Connections lå etter passkontrollen sist jeg var innom der :)
Nei, det er ikke passkontroll ved connection, ei heller ved utreise i UK. Det er kun dokumentkontroll (boardingpass) for å slippe inn gjennom security.

Back