Troede ifølge flere på flyprat kun, at det var dansken som streiker!
Å flytte trafikk til GOT har vært gjort før - og vice versa. Vi hadde jo en gang tre BA-Tristarer på Fornebu samtidig.
Jeg har hørt om den episoden før. Det må ha vært litt av et syn - finnes det bilder?
Skal BGO OSL RIX på lørdag, altså ikkje gjennom sikkerhetskontrollen, men hjelper det?
If your travel date is 9 June to 12 June, 2016 you can;
Voluntary change your travel plans and rebook to another SAS operated flight with similar conditions and subject to availability, free of charge.
If you are due to fly to/from Oslo on Friday 10 June, we are offering you the opportunity to move your booking forward to Thursday 9 June or move it back, up to and including Tuesday 14 June.
You can also choose to move your Oslo flight on Friday 10 June to an alternative destination of Bergen, Stavanger, Gothenburg or Stockholm.
Blir det vekter streik så kan de fly som normalt ja men med kun inngående passasjerer.Skal fly med Pegasus imorgen og de sa at flyvningene vil gå som normalt :/ Vet ikke hva jeg skal gjøre hehe
Blir det vekter streik så kan de fly som normalt ja men med kun inngående passasjerer.
Hva mener du med inngående?
Hva mener du med inngående?
Hvor er det oppdateringer på denne situasjonen? SAS kommer det jo jevnlige oppdateringer fra, men denne vekterne har jeg ikke hørt noe fra det siste døgnet.
Flyplassen er ikke stengt, men sikkerhets kontrollen får ekstremt redusert kapasitet. Dermed velger OSL å stenge terminalen, men andre porter på flyplassen vil være åpen, dog tidvis med noe redusert kapasitet. Dermed vil ansatte og f.eks frakt komme seg inn. Samt at fly vil kunne lande og avlevere passasjerer. Men de får ikke med seg passasjerer ut.
Kan jo være det blir litt kanselleringer, men en del maskiner er jo gjerne full inn samt har mye frakt ut. Så det er ventet at de går.
OSL begrunner valget med å stenge terminalen med at de mener køer og kaos vil bli for stort til at det er forsvarlig.
Sist jeg opplevde kaostilstander i sikkerhetssjekken på OSL så var "fast track" åpen, men man ble henvist til en felles kø som snirklet seg rundt i lokalet. Når køen kom helt frem til sikkerhetsslusene så splittet den seg i "fast track" og "faster track". Ja, derifra var "fast track" den tregeste.De kunne jo holdt fasttrack åpen. Så kunne man endelig fått noen reelle gullfordeler på innenlands.![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.