MOW's nyscantråd

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
MOW's nyscantråd

Gikk til anskaffelse av en ny scanner forleden, en Epson 600V. Første gang jeg har en skikkelig negativscanner, så nå er det skattejakt i gamle konvolutter.

Så kommer til å poste litt innimellom sånn lett random. Først noen fra Atlanta i 1999/2000.

OE-LAP.jpg

Austrian var ikke lenge i Atlanta, de trakk seg fra samarbeidet med Delta og Swissair i mars 2000. Dette er A330-233 OE-LAP.

N815DE.jpg

Sto og ventet på bussen til parkeringsplassen da Delta's MD11 N815DE fikk seg en dusj. Heldigvis hadde jeg kameraet i sekken.

N722AT.jpg

Lite visste jeg at jeg ville komme til å jobbe for disse et par år senere. ATA B722-200 N722AT i 25-årsjubileumsfarger.

En til ...

N460PR.jpg

Pro Air var et kortvarig innenriksselspkap. Fra ATL fløy de til Orlando. 737-49R N460PR flyr nå frakt for ASL Belgium og var på Ørlandet for ikke så mange dagene siden ..

Mer senere ...
 
Re: MOW's nyscantråd

Tusen takk for bilder :)
Og fantastisk med så bra beskrivelse av bildene :) :)
 
Re: MOW's nyscantråd

Tja .. vi kan jo fortsette med et par av Sierra Pacific's 737-236 N705S. Kun et års tjeneste hos disse.

N705S.jpg


N705S_2.jpg


Powerpuff Girls var store blant småtassene for 20 år siden. Deltas 737-232 N310DA fikk lov å være logojet en periode ... Fikk den desverre aldri ordentlig i skuddlinja.
Avsluttet nylig si karriere etter en periode som frakter hos Northern Air Cargo.

N310DA.jpg



Et annet selskap jeg jobbet for var Vanguard Airlines, men fortsatt et par år senere. 737'ene så vi imidlertid aldri i Seattle. Dette er N620PC som havnet i Nigeria da Vanguard gikk konkurs.

N620PC.jpg



Tar med et selvportrett til slutt. Selfies hadde vi ikke den gangen. Her er jeg foran DC-9-41 LN-RLX på Fornebu i 1998 ..

RLX_and_me.jpg


'Later!
 
Re: MOW's nyscantråd

Flotte bilder! Keep em coming :)

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk
 
Re: MOW's nyscantråd

Tilbake til FBU - hva med et par småtasser?

LN-FAM.jpg

Coast Air - LN-FAM

OY-NPB.jpg

North Flying 's Swearingen Metro. De fløy til .. Odense?
Kjerra ble skrotet etter å ha gått av banen på OSL i 2011 .
https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20110302-0

F-GRJG.jpg

Til lutt en liten franskmann. Brit Air fløy en periode med CRJ for Air France. Fortsatt aktiv, flyr som frakter i Mexico.
 
Re: MOW's nyscantråd

Fredagens freddasbilder:

Fra London Heathrow rundt 1983. Ikke sikker på at de ble tatt på samme dag, men været ser ut til å ha vært sammenlignbart .. Men det var fint på den gamle spotterterassen. Åtteren er forøvrig gamle, gode LN-MOW .. ;)

LHR_1983.jpg


LHR_1983_2.jpg


LHR_1983_3.jpg


LHR_1983_4.jpg


LHR_1983_5.jpg


LHR_1983_6.jpg
 
Last edited:
Re: MOW's nyscantråd

Ca 1983? Da må vel den 9’ern ha vært en av første i nye farger?
 
Re: MOW's nyscantråd

Begynner å innse at jeg mangler mange negativer. Synd. Aner ikke hvor de er blitt av .. Kanskje snubler jeg over en boks eller en konvolutt til en dag. Let's hope ..

Anyway - her er noen lineups fra Atlanta - igjen 1999-2000 .. Først fra North Cargo, som huset (og fortsatt huser) Fedex og UPS og ikke så mye annet.

Northcargo.jpg


Dette er Concourse B (tror jeg):

lineup.jpg


Dette er ihvertfall Concourse E, som huset det meste av det internasjonale.

lineup_SN.jpg


Avslutter med en United 727 som sakte siger til himmels ....

UA_727.jpg
 
Re: MOW's nyscantråd

I januar 2000 hadde vi Den Store Isstormen. Transformatorer eksploderte, trær kollapset under vekten av stålisen og veier og broer var glaserte. Men på jobb 'måtte' jeg - vi hadde jo en MD11 på vei.
Heldigvis overlevde jeg turen selv om jeg hadde en 360 graders piruett over en bro. Ikke mange på veien, det berget meg nok ...

På flyplassen var det naturlig nok kaos, men vi fikk vår MD11 både ut og inn uten nevneverdig forsinkelse. Nedbørområdet var passsert så vi slapp deicing. Flere av kollegene uteble, så jeg hadde van'en alene etter jobb så jeg kunne ta en liten fotosafari på vei tilbake til parkeringsplassen.

Det gikk unna på deicingsplassen, men kapasiteten var en smule lavere enn behovet, så delayene var voldsomme og kanselleringene mange. Sånn så det ut der.

deice.jpg


D-ALLV.jpg

De lengtet nok etter sol og varme, de somm satt ombord her ... Aero Lloyd MD80 D-ALLV, på wetlease hos ALM fra Antillene.

JM_1.jpg

Air Jamaica A310 N838AB på vei mot deicing .. tett fulgt av en DC-8 frakter fra Emery Worldwide.

N838AB.jpg

Samme Air Jamaica A310, på litt nærmere hold. Maskinen ble levert til Delta i 1993 med samme reg. Parkert i 2014 etter noen år hos PIA som AP-BGN.

Til slutt kan vi jo ta med et litt uskarpt BU-bilde ...

BU_unk.jpg
 
Re: MOW's nyscantråd

Herlig med slike minner. Håper du finner mer, mye mer:)

Selv så :headbang for at jeg ikke hadde kamera i baggen, eller notisbok,
har gått glipp av maaaange godbiter i tidens løp:cry:
 
Re: MOW's nyscantråd

Hva med noen FBU-bilder på en klam lørdag?

LY-AAB_2.jpg

Air Lithuania var en hyggelig gjest med sin Yak-40 ..

LN-TUA.jpg

Tre år siden LN-TUA trakk inn årene og forsvnt til høgger'n i San Ber'dino ...

LN-RCI.jpg

Mekken går tur med LN-RCI før den stakk til Newark.

LN-BRP.jpg

Braathens 737-405 LN-BRP på vei inn på 24 .. Står og råtner en plass i Indonesia, ser det ut som ..

RA-85626.jpg

SU635 arriving from St Petersburg ... Tu-154 RA-85626
 
Re: MOW's nyscantråd

Et bilde fra OSL's første dager jeg ikke tror har vært delt før ..

LN-RLE.jpg


Så et par fra FBU

SP-LKA.jpg

LOT 737-500 SP-LKA på vei til gate ..

OK-ADR.jpg

En liten LET en på besøk i 1997 ..

LN-RCA.jpg

Swissair DC-9-51 og SAS A300 ..
 
Re: MOW's nyscantråd

Mer Fornebu:


TF-FII.jpg

Icelandair 757-200 TF-FII. Fortsatt i tjeneste, men utleid til Cabo Verde.


D-ACLE.jpg

Lufthansa Cityline CRJ-100 D-ACLE. Denne endte sin karriere da den crashet i 2016 mens den opererte en flight for WestAir Sweden.

LN-WFC.jpg

Widerøe DHC-8-300 LN-WFC

LN-BRO.jpg

Braathens 737-500 LN-BRO

SE-DDR.jpg

SAS DC-9-41 SE-DDR

SE-DMF.jpg

SAS MD90-30 SE-DMF
 
Back
Top