MOW og DC-8-63 i kantinen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Originally posted by LN-KOG
La nå KGL få skanne den inn da:naughty:

EB ga ham artikkelen i går. Vi har sett bildene. Det var interessant å se dere uten skjegg og med 1983-modellen av hornbriller :wow:

Det var nok CK som stakk av med den stabelen - jeg sitter og godter meg med Inside SAS mellom september 1975 og september 1981.

Originally posted by Savipix
om ni hittar någonting om Senior i den här familien så säg till.

De vil bli gjennomgått med lupe.

Etter en rask gjennomgang så ble det funnet interessante artikler om sprekkdannelse ved DC-9ene (bakre trykkskott), begrunnelse for 747Combi-innkjøpet og hvordan A300B2/B4 skulle benyttes (først til hovedstadsrtriangelet, men så var det endringene da....), siste motoroverhaling for Metropolitan før utfasing, Twin Otter debuten mellom Kastrup og Sturup (chartret fra svenske Crownair - ned til 8 minutter flytid).:thumbup

Mye snadder, ja - i min bunke er det mye om nye uniformer (den haugen jeg har dekker årene 1983-1985 sånn ca), bilder av flyet malt i testfargene (Royal Scandinavian) som det aldri ble noe av, et skikkelig dårlig bilde av en SAS A320, tegninger av PPP-flyet, de forskjellige flytypene SAS vurderte som erstatter for DC-9 og 747, bilde av SAS Braathens' nåværende komersielle direktør som nyansatt i SAS i 1983 (oversendt hans ledergruppe!!), en artikkel om at Playboy ble fjernet som lesestoff på Business Class (!!) og andre morsomme og interessante ting. Noe vil nok dukke opp her og der...

Men, her er altså det berømte bildet. Hentet fra Inside nr. 9, september 1983. Under overskriften "Ny Fornebu Kantine: [selv DA hadde man problemer med ord deling] Stort utvalg i trivelig miljø".

Enjoy!

Attachments

• Untitled-8.jpg
    Untitled-8.jpg
    186.3 KB · Views: 19
Way cool! Steinar er foroevrig ikke tekniker, men lagleder og push-backsjaafoer excellente paa Stuer'n. Saavidt jeg vet er han fortsatt paa KR.

De fine 'Statens Kantiner' kaffekoppene bringer ogsaa tilbake minner .. (les: frysninger) .. De hadde ikke hoert om Starbucks, Tullys eller Peet's, nei .... :p

...og Steinar var den eneste som ikke spiste Kantine Mat....etter elgburgere forlot Marianne, saa Finn Erik og tilslutt Andreas FBU/OSL til Seattle.....hvor alle 3 den dag i dag bor.....langt vekk i fra de farlige elgburgerne!!:cheers:

husker vi hadde elgburgere på LSTN Sørresia i 1994/95 også, og de var steingode! Særlig på nettevakt, klint mellom to brødskiver, et fett lag med gulost og inn i mikron! Herlig!

LSTN Sørresia

Så du var stasjonert på Gompen CK??

Kan ikke huske at vi (-91) hadde elgburgere, men du verden så mye annen god mat det var der!!
Dog reinsdyr tungen var ikke god!

Dejligt at høre at 3 gamle SASère fra Fornbu hører hjemme og trives i Seattle
området...Håber i alle 3 har kontakt med hinanden. Selv har jeg kontakt med
gamle elev kammerater fra min første tid i SAS tilbage i 1970. Det selvom de
er spredt over det ganske Europa
-----
Og jeg kan så forstå at der er mange nordmænd i Nordvest....Danske udvandrere
bosatte sig mere centralt. Der er mange danske i Michigan området især i de
central dele omkring Grand Rapids. Blandt andet har de en Dansk Festival i
Greenville,Mich hvor blandt andet SAS har været sponsor for år tilbage.
Hilsen
Ole

Takk CK for at du fikk bildet på nettet... Gleder meg til du viser andre flere saker fra bunken... Har dere byttet bunker ennå???

Moro med gamle Inside! Moren min har ordnet seg en lang rekke inbundne årganger, og sitter og setter av lapper der hvor spesielt faren min er nevnt (ikke så mye på grunn av jobben, men bedriftsidrett). Historien med sprekkdannelser er forøvrig en ting jeg husker godt fra barndommen, siden faren min drev med røntgen- og ultralydundersøkelser av disse tingene.

Back