• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Motorytelse / akselerasjon Saab2000

C130

ScanFlyer Gold
Skal ut og fly med Saab2000 fra ARN til SVG neste søndag.
Jeg har sjekket opp motorytelsen på denne, som virker veldig høy i forhold til størrelsen på maskinen.
For eksempel sammenlignet med ATR72, så har Saab2000 8300 HP mens ATR72 må greie seg med under 5000 HP.
Er det bra akselerasjon på Saab2000 da, eller brukes ikke hele skyvekraften fra starten av ?

http://www.braathensregional.com/fleet
 
SAAB 2000 er en rakett ift. ATR og hadde flere time to climb recorder i sin kategorie før Q400 kom.
 
SAAB 2000 har väl samma typ av motorer som sitter på Lockheed C-130 J Hercules!
Det är en riktigt snabb turbo proppkärra.
Jag har flugit ARN-CPH på 1h5 min med SAS S 2000 :)
 
Back
Top