Det er jo det "ytre" som er selve flyet og skadene er nok verre enn det ser ut til. Du kan se at skrog panelene fra wing body fairing helt tilbake til horizontal stabilizer er skadet fra brann og forvridning av de øvre panelene. Jeg vil anta at spar og stringerene i skroget under de brente panelene er skadet også...? Flap seksjonene og pylon er også skadet.Ikke bra, men godt at det kun var ytre skader
Originally posted by LN-MOW
Her har en turbindisk 'satt' seg i nabomotoren ...
Originally posted by Dag Johnsen
Problemet er at Boeing ikke lager B767-200 lenger og det er vanskelig å få nye deler. Vi hadde en "mindre" skade på en B767-200 for en stund siden og måtte få noen deler fra et kanibalisert fly.
Dag
Originally posted by LN-KGL
Originally posted by LN-MOW
Her har en turbindisk 'satt' seg i nabomotoren ...
Er ikke 762en et to-motors fly - da måtte den gått gjennom flykroppen også.![]()
Nei, se på kantene rundt disken på bilde to - de er brettet utover. Med andre ord, disken var på vei ut, men kom ikke lenger enn den sitter (har jeg sett for mye accident investigation på Discovery?) :up:
There is no photo in our database with that ID number. Back.
Nei som regel ikke! Det er forskjellige tester som kjøres på bakken som Ground Idle, Flight Idle, Partial Power og Max Power Assurance Run, men ingen av disse er høyere enn thrust setting for Max Takeoff ved "flat rate", som regel ISA+15C for de fleste GE motorene.Blir motorene kjørt hardere ved en test enn ved en normal take/off ?
Originally posted by Dag Johnsen
KennethGS Dette har nok ingen direkte innvirkning på ETOPS... selv hva "spekulantene" på PPRuNe sier...Det er mange ting som spiller inn i ETOPS sertifisering av flytype, som for eksempel In-Flight Shut Down rate, og teoretisk sett så vil ikke denne hendelsen en gang telle med... Nå skal det sies at FAA her i USA følger med på slike ting og er det tvil om hvordan en type feil oppstår vil dette ha mer vekt enn en feil som lett kan forklares og fikses.
Dag
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.