• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Motorbytte av RR Trent-800 på en 777

Re: Motorbytte av RR Trent-800 på en 777

Synd ikke et visst motorbytte på en DC-10 hos AA ble filmet...
 
Re: Motorbytte av RR Trent-800 på en 777

Da er det vel bare å vente på Speedbird and the CFM56 version ?
 
Re: Motorbytte av RR Trent-800 på en 777

Morsomt å se dette. Men en utorlig intetsigende musikk en eller annen har lagt til film-snutten. Han synes selvsagt den er fin, og ja, jeg kan skru av lyden...
 
Re: Motorbytte av RR Trent-800 på en 777

Da er det vel bare å vente på Speedbird and the CFM56 version ?

Hadde ett motorbytte på 737 i forrige uke, og på MD80 uka før der.
Men jeg må nok høre en del høyere opp i systemet, sant få fatt på
bedre utstyr for å lage noe slikt.
Men å lage en "trip-report" med bilder fra hvert av hovedtrekkene
kan kanskje få til.

Skal vaske/smøre flap skinner på BRI i natt - kan lage en utrolig spennende film fra det! ;)
 
Re: Motorbytte av RR Trent-800 på en 777

Er det bare meg eller ser det ut som dekslene ikke er festet skikkelig ?

Mulig de skal inn å sjekke olje osv etter varmkjøing ?
 
Re: Motorbytte av RR Trent-800 på en 777

Er vanlig at man kjører første engine run med motordekslene åpne.
Man sjekker for generelle lekasjer fra olje, fuel etc..
 
Re: Motorbytte av RR Trent-800 på en 777

Heisann!

Interessant og det ser ut som de gutta der kan jobben sin...:up:

På GE90 er rutinen litt forskjellig da vi som regel tar av nose cowlingen foerst, da det er veldig liten plass i motorvuggen og lett å skade, og den blir satt på igjen etter at den nye motoern er montert på pylon.

Dag
 
Back
Top