• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Morsom sak om gate 19 på OSL

Re: Morsom sak om gate 19 på OSL

Hvis jeg skal boarde fra gate 19, så starter jeg Endomondo når jeg er igjennom security, og logger en treningstur. ^_^

Dette er jo bare for dumt. "Buhu... det er så langt å gå til gate 19. Stakkars oss!"
For en tåpelig side. Høres ut som i-landsproblemer spør du meg.

Sammenliknet med Kastrup så er gate 19 bare en tur igjennom sikkerhetskontrollen :-)

Men alltid mye greiere å boarde på 16, får jo bedre utbytte av loungen da ;-)

Skjønner ikke problemet, er da ikke lengre å gå enn på andre større flyplasser?
Synes Gatwick er mye "verre" om man tenker gangavstand.
Men så er det mange som ikke skjønner at de bør beregne god tid og dukker opp på flyplassen 20 min før avgang... :)

Er da "helt innafor" å ankomme eller reise fra Gate 19 i forhold til mange andre flyplasser verden rundt, enig i den!

Likefullt, med minimum connectiontime å komme til Gate 19H for så å reise videre fra gate 58A er et helvete... Har gjort det en del ganger de siste mnd, og har opplevd at flyet videre har reist uten meg selv om alt var på rutetid.. Burde kanskje økt minimum connectiontime med 5-10 min om selskapene visste hvor de ankom og hvor fly videre skal gå fra..

Kim

Det er selvfølgelig et "i-lands-problem", tror ikke (med noen få unntak) de fleste ikke takler de gatene, men irriterer seg mer over det. Fordi det er vesentlig lenger til gate 19H enn til gate 24 som de som er heldige i lotteriet får tildelt. Dessuten som nevnt alternativet ville blitt bussing og da måtte man først til det som i dag heter 14B, C, D og så busses ut. Man sparer litt i spasering men stengetiden ved utgangene hadde nok blitt mer strenge.

Morsom sak om gate 19 på OSL

Det er ikke en seriøs klagegruppe da dere. Det er humor. Den ble startet for å få ut frustrasjoen man føler _akkurat_ når man oppdager man har gate 19x og man egentlig ikke har god tid. Som når Homer sier Do'h.

Alle som er i den gruppa vet at det er gater andre steder i verden som krever mer til spasertur. Det er ikke relevant.

Fra gate 19F er man nærmere Vestlandet, ergo sparer man fuel. Vinn vinn.

Eneste man kan klage på om gate 19 er for få sitteplasser

Eneste man kan klage på om gate 19 er for få sitteplasser

Que? Det er vel det eneste som er bra med gate 19, nemlig at det er ganske brukbar sjanse for å finne en plass å sitte. På alle andre gater er jo sjansen for dette nær 0.

100% enig med Hickok. Den terminalen er jo egentlig ganske så digg, foruten gangavstanden. Stille, rolig, masse kontakter for strøm, masse sitteplasser.

Nå som det er kommet en kiosk i tillegg er jo alt bare fryd og gammen.

Å ankomme 19H etter 2,5 forsinkelse fra AES var ingen fornøyelse, akkurat. Advarsel om glatt trapp, ut i kulden og svært glatt på gulvet, så holdt på å snuble. Lange tomme korridorer, og ikke en bar å se. Og dette i "verdens rikeste land". :70: Men om ikke annet - ledig toalett.

Back