Morsom rute for Norse i går (301 og 302)

SK384

ScanFlyer Dusty
Medlem
Morsom rute for Norse i går (301 og 302)

Sønnen (10 år) til en nær venninne av kona er helt oppslukt av fly. Det kommer daglig meldinger fra han om et eller annet fra flyverden.

I dag sendte han meg skjermdump fra Flightradar om Norse maskin fra KEF til CDG. Jeg måtte sjekke litt hva dette var for noe og da dukket det opp en del interessant. Norse 301 som går fra CDG til JFK kom tydeligvis ikke ned på JFK i går så den divertet til EWR. Etter et stopp der gikk den som Norse 302 fra EWR til JFK. Deretter gikk den videre til KEF før den forsatte til CDG. Er noen som vet hvorfor den gikk nedom KEF? Kan jo være medisinsk men det så ikke slik ut på flightradar. Eller har crewet gått ut på tid og måtte byttes på KEF? Eller var det andre årsaker?

EWR-JFK må vel være en av de korteste strekningene som er flydd med widebody fly. FIH-BZV er enda kortere (26 km mot 33 km i luftlinje). I tidligere tider hendte det vel at de fløy Europa-FIH-KZV med store fly, men de gjør vel ikke det nå lenger.

Re: Morsom rute for Norse i går (301 og 302)

Ble vel nevnt i vinterværtråden at det var dårlig vær i området i går ja. Det operasjonelle rundt stoppen i KEF kjenner jeg ikke til.

Back