Stilig kart. Det ser ut som det har gjort et par runder i holding, normalt for å vente på at sikten skal bli god nok til at det er lov å begynne innflyvningen, så har det gjort en innflyvning men det har vist seg at det allikevel var for dårlig sikt ved minstehøyden til at man så innflygingslysene, og så har de gjort en avbrutt innflyging og satt kursen mot sin på forhånd planlagte alternative landingsplass. Vi bor i Norge, har vintervær og flyplasser som det ikke er mulig (økonomi og/eller terreng) å lage lavere minima på, så slikt er nok mange passasjerer vant til, og med en hygglig og informativ briefing fra flight deck skulle nok alle være tilstrekkelig orientert til at den avbrutte innflygingen ikke kom som en overraskelse (-:
På vei til alternativet er SGS ved destinasjonen allerede i gang å planlegge videre transport for passasjerene, enten det er å snu flyet for å prøve flere ganger (må veies opp mot sannsynligheten for suksess og innvirkningen på trafikken resten av dagen, og ikke minst passasjerer som skal videre fra KSU), eller å koordinere så rask og effektiv alternativ transport langs bakken.
All normal in a day's work (-: