• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mørke skyer over LN-SUB

mach.86

ScanFlyer Blue
Mørke skyer over LN-SUB

Det samler seg mørke skyer over ZS-PIU ex LN-SUB (c/n 21765). Nationwide Air i Sør-Afrika ble satt på bakken fra i dag. Riktignok har flåten av B-737-200 vært "groundet" siden tidlig november etter at en motor falt av en 737-230 (ex LH). Spørs om det finnes et "aftermarked" for en gammel sliter, eller om dette er veis ende??:cry:
 
Re: Mørke skyer over LN-SUB

Det virker jo som om det fortsatt er et marked for B 737-200. I hvertfall i Mellom- og Sør-Amerika (og i visse deler av Russland/Østen). Men om gamle LN-SUB finner ny luft under vingene er jo en helt annen sak. Forventer at denne maskinen var i topp stand da den forlot Braathens og gamlelandet, men vet jo ikke hvordan den ble tatt vare på og behandlet etter den tid. La oss krysse fingrene og følge med;)

Espen
 
Re: Mørke skyer over LN-SUB

Da er Nationwide i gang igjen. Selskapet fikk tilbake AOC på betingelse av at de måtte la et uavhengig verksted gå over flyene og vedlikeholdsbøkene. Kanskje ex LN-SUB får forlenget livet en stund til. Kan legge til at ex LN-SUT (DC-6B) også eksister i Sør-Afrika. Om jeg ikke tar helt feil, er den aldri blitt bygget om til frakter.
 
Back
Top