Montréal-tråden

Savipix

ScanFlyer Rusty
Montréal-tråden

Hej alla orakel,

Jag skall en snabbtur till Montréal i slutet av Januari (29-31) och är på jakt efter ett bra hotell till ca 1000SEK/natt. Är det någon som har bra tips att komma med evt. rekommendation på var det är bäst att bo för lite sightseeing och lätt transport till flygplatsen.

Last edited:
Re: Hotell Montréal

Hej alla orakel,

Jag skall en snabbtur till Montréal i slutet av Januari (29-31) och är på jakt efter ett bra hotell till ca 1000SEK/natt. Är det någon som har bra tips att komma med evt. rekommendation på var det är bäst att bo för lite sightseeing och lätt transport till flygplatsen.

Ser på Hyatt och InterContinental hmmm..:old

Hotell Montréal

Det finnes mange bra hotel, Sofitel f.eks. Flybussen heter 747 stopper mange steder i sentrum av Montréal, bl.a. ved Sentralstasjonen og Berry Uqam, ved begge er det også metro. Montréal er en av mine favorittbyer, men ta med VARME klær nå på vinteren. Selv skandinavisk vinter er mild sammenlignet med canadisk.

Last edited:

Hei Savipix. Jeg hadde en kort tur til Montreal for drøyt to år siden. Jeg overnattet på Marriott Château Champlain Hotel og kan absolutt anbefale hotellet. Det ligger sentralt i downtown og kun et par minutter å gå fra 747 bussen.

Jeg skrev en tripreport fra turen min, her er link til posten om ankomsten i Montreal og hotellet: http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=896263&postcount=13

Bodde enkelt og billig på Hotel Les Suites Labelle sist mars. Den ligger veldig godt plassert like ved endestasjonen for flybussen og gamlebyen... og metrostasjon like ved.

Få med deg vaskebjørnene oppe på Mont Royal og prøv den lokale retten Poutine, det er meget tung vinterkost. Inntok det på en sportsbar like ved hotellet.
IMG_7395.jpg

Merci!
Lyckades få Hyatt till 800SEK/natt så det fick bli den på grund av status. Varma kläder är packade.

Någonting annat man MÅSTE få med sig in Montréal?

Merci!
Lyckades få Hyatt till 800SEK/natt så det fick bli den på grund av status. Varma kläder är packade.

Någonting annat man MÅSTE få med sig in Montréal?

Meeeh... bare ikke stå under en bro, for de er i ferd med å ramle sammen.

Og så er det en artig sak med bilskiltene... Før stod det "Quebec - la belle province". Nå, etter at separatistene vant valget for noen siden står det "Quebec - je me souviens" (vi husker).

Jeg mente at "de husket" hvordan det var før separatistene vant (og alle -!- med penger rømte til Alberta)... "la belle province". Jeg kan si det sånn at min separatiskkollega ikke engang så et snev av humor i tolkningen min.

Du kan se på bilkryssene da... de med 2-3 filer i hver retning på begge veiene inn i et X-kryss uten lysstyring eller skilter som forteller hvem som kan gjøre hva først.

"Aaaaaahhhh, it is Our latin soul" - sier de som bor der, stolte over makkverket sitt av noen veikryss hvor ingen kommer seg noen vei.

Men det er en sjarm i det hele. Jeg liker det i moderate doser.

Også er det dødsviktig å ha spist kake og drukket French Roast (what else, liksom) på Tim Hortons.

Bon voyage

Back