Modellbilder på Braathens S.A.F.E. Boeing 767-205!

SE-SAM

ScanFlyer Silver
Modellbilder på Braathens S.A.F.E. Boeing 767-205!

Hei mine norske venner,

Då jag numera är medlem på scanair.no är det med glädje jag skicka över några bilder på i mitt tycke ett mycket vackert flygplan. Tyvärr blev det inte någon längre tid de flög i Braathens S.A.F.E. flotta. Endast åren 1984-1986.

Reg. var LN-SUV "Harald Hårfagre" och LN-SUW "Olav den Hellige".

Det gjordes ytterst få modeller av BU 767-205. Wesco Models Inc. tillverkad i skala 1/100.
Då jag jobbade mycket med Braathens på JKG Airport fick jag denna modell från Braathens kontor i GOT (Göteborg) som gåva. Är och ha varit en favorit i alla år!

Njut av denna bit norsk flyghistoria!

Best,
/Hans

Attachments

• IMG_5960.jpg
    IMG_5960.jpg
    30.6 KB · Views: 374
  • IMG_5957.jpg
    IMG_5957.jpg
    31 KB · Views: 379
  • IMG_5947.jpg
    IMG_5947.jpg
    29.1 KB · Views: 372
  • IMG_5948.jpg
    IMG_5948.jpg
    30.2 KB · Views: 368
  • IMG_5946.jpg
    IMG_5946.jpg
    28.7 KB · Views: 362
Last edited:
Re: Modellbilder på Braathens S.A.F.E. Boeing 767-205!

Enig, det er en nydelig modell som kler Braathens SAFE fargene meget godt! Om det skulle dukke opp en til vet jeg om en som er interessert ... ;)

Har den selv på hyllen og der vil den forbli. Minner selges ikke uten videre.

Den Braathens 767 modellen er på toppen av "most wanted" listen min, utrolig fin modell Hans.

Den Braathens 767 modellen er på toppen av "most wanted" listen min, utrolig fin modell Hans.

Den er øverst på listen min også :) Får håpe at den dukker opp på ebay snart.

Her er`n ...men i andre farver på motordeksel. Er det feil?

Attachments

• mod.jpg
    mod.jpg
    25.4 KB · Views: 148
Last edited:

Ser ut som du har en 767 i de gamle 737 fargene, lite flagg i halen, anti-glare shield, og cheatlines over vinduene. Ville nesten tro din var en Boeing promotional modell til Braathens, mer eller mindre en "slik vil flyet se ut i BU farger". Som kan stemme siden BU bestilte 767 maskinene da de fremdeles fløy med de gamle fargene.

En meget interessant modell likevel. Kan jeg spørre om hvordan du fikk tak i den modellen?

Last edited:

Den er øverst på listen min også :) Får håpe at den dukker opp på ebay snart.

Jeg har aldri sett denne dukke opp på eBay, holder selvsagt fingrene krysset fremdeles. Jeg har tødd den først, du for heller vente til neste runde.. :colgate:

Jeg har aldri sett denne dukke opp på eBay, holder selvsagt fingrene krysset fremdeles. Jeg har tødd den først, du for heller vente til neste runde.. :colgate:

Ser ut som det kan bli kamp om en slik modell på eBay :spin

this means WAR...... :71:

Last edited:

Har noen tenkt kanskje vi kunne bestille slike fra Pacmin/Wesco/Atlantic, hvis en 10-20 av oss gikk sammen med betaling??

Kan du se någon tillverkare på den??

Wesco/Atlantic/PacMin/Space eller något liknande!

Ser fin ut!
/Hans

bare av ren nysgjerrighet hva ville en slik modell gått for på modellflymarkedet? :) (ikke det at jeg har en slik liggende da)

Ser ut som en fin modell både det SE-SAM og ENGM 911 har :) Selv så har jeg "bare" den BU-737-200 saken som MOW også har på sitt bilde :)

Hvilken av dem? ;)

Alle 767'ene går for svært høye priser - SE-SAM sin vil sikkert komme på flere tusen kroner. Jeg mistenker at flere her på forumet vil strekke seg svært langt ..

Den siste jeg så av 1:200'en på ebay gikk for £136,

Den promomodellen til ENGM tror jeg også ville gått for svært høy pris ... finnes neppe mange av den.

... men,,,om noe spec. skulle dukke opp... ???

"Innenriksministeren" vil at jeg kvitter meg med "rasket", må den ut av huset følger hun med på kjøpet.

Kan du se någon tillverkare på den??

Wesco/Atlantic/PacMin/Space eller något liknande!

Ser fin ut!
/Hans

"Space Models" USA

En meget interessant modell likevel. Kan jeg spørre om hvordan du fikk tak i den modellen?

Jeg var tidligere ansatt i BU 86-02, dealet den til meg men tok flere år før de ga slipp på den.

Back