Modell med patina

putzmeister

ScanFlyer Dusty
Dette er en gammel Caravelle 1:200 tekno modell laget i Danmark på 60tallet.
Jeg har nye dekaler, men jeg velger å beholde den slik den er, orginal :D

Attachments

• Bilde 647.jpg
    Bilde 647.jpg
    52.3 KB · Views: 179
  • Bilde 648_2.jpg
    Bilde 648_2.jpg
    69.8 KB · Views: 167
Javist, hjulene går inn. Og jeg har den orginale plast boxen :)

Attachments

• Bilde 690_2.jpg
    Bilde 690_2.jpg
    51.4 KB · Views: 125
  • Bilde 692.jpg
    Bilde 692.jpg
    75.8 KB · Views: 125
JA det er den den...Der findes en DC6 eller DC7 også i SAS bemaling, ikke til at betale, koster en formue
hilsen
Ole

Du må naturligvis ikke restaurere noe på den modellen, putzmeister. Den er sabla fin, og mister dessuten verdien dersom du plukker på den. Jeg samler litt på leker og etter min personlige mening er det aller best når leken bærer preg av å være brukt til det den ble laget for, og ikke når den fremdeles er stengt inne i en gjerne ubrutt emballasje. Det er det nærmest noe naturstridig og perverst over. :) ,

Den modellen du tenker på Ole er en DC-7. Jeg tror en pen en vil ligge på minst DKK 2-3000 + for tiden; betydelig mer for "mint in box". Denne modellen ble forøvrig også produsert i Norge (som en del andre Tekno-modeller) under navnet Mecline. Syveren min er fra denne produksjonslinjen.

Disse modellene (lekene!) er forøvrig noen av de fineste die-cast flyene jeg vet om. Støpekvalliteten er god, de er rimelig presise og understellene er ordentlig fine. De har den gode, tunge Tekno-følelsen danske og mange norske barn har satt pris på gjennom mange år.

Det har du helt ret i Falcon....Som barn havde jeg begge modeller og måske fik jeg allerede
ideen om at luftfart og SAS var mit liv....
Jeg har da kigget efter DC7èren, men den er meget svær at få fat i og til dels ubetalelig.
Hilsen
Ole

Back