Mobiltelefon i fly

Trety

ScanFlyer Rusty
Jeg sitter og funderer litt på en ting. Mobiltelefoner er heldigvis ikke lov å ha på ombord i et fly. Men, jeg har akkurat gått til anskaffelse av ny mobil på jobb (Nokia 9300 Communicator). Den har den egenskapen at selv om jeg slår av selve telefonen står PDA-funksjonen alltid på (løfte på lokket). Hvordan forholder flyselskapene seg til det?

Spørsmålet er da om jeg kan regne med å kunne bruke den - som PDA - eller om jeg bare skal gjemme den godt nede i lomma.

Og hva med Bluetooth på sånt som denne - BT-brikka er jo egentlig en radiosender, men med meget begrenset rekkevidde (inntil 10m)?

Policy varierer nok fra selskap til selskap. Noen krever helt avslått, noen aksepterer at man skrur av telefondelen. Sjekk med dem du skal fly med.

I følge Boeing så er ikke dem lov å bruke ennå, før det er testet ut og sjekket. I SAS Braathens er den ikke lov å bruke.

Min P900 har noe som heter "Flight Modus"...ikke rart det ble den!!!

Jo da... Flight Modus gir deg kun mulighet til kalender/spill/kamera funksjoner... Jeg ville da aldri kjøpe en telefon fordi man kunne bruke den i et fly - det er josnart det eneste paradiset vi har igjen!!!

Originally posted by EB
Jo da... Flight Modus gir deg kun mulighet til kalender/spill/kamera funksjoner... Jeg ville da aldri kjøpe en telefon fordi man kunne bruke den i et fly - det er josnart det eneste paradiset vi har igjen!!!
Tror nok en vil se flere slike funksjoner på telefonene framover. Får håpe flyselskapene klarer å holde sine ansatte oppdatert på hva som er lov og hva som ikke er lov framover.

Back