MJF-TRD-AMS-YUL med KLM

Desk pilot

ScanFlyer Crusty
Ut på jobbtur. Lenge siden sist og denne gangen var reisemålet Quebec. Som trofast Star Alliance-tilhenger ender jeg ofte opp med SAS og LH.

KLM har imidlertid en flott ruting fra Værnes via Amsterdam og rett over til Montreal. Dette virkes som enkleste måte å komme seg over dammen på og måtte selvfølgelig prøves. En tidlig junimorgen bar det avgårde. Først med Widerøe via Namsos og ned til "Schørrdarn" (TRD). Knallfinn innflygning til Namsos der vi kom lavt inn fra nordvest over fjellene og byen. På Værnes bar det ned i den overfylte utenriksterminalen. Med sydenfly, Stockholm-fly og AMS-fly samtidig blir det veldig trangt!

Attachments

• Widerøe MJF juni 2011.jpg
    Widerøe MJF juni 2011.jpg
    86.3 KB · Views: 480
  • Widerøe TRD juni 2011.jpg
    Widerøe TRD juni 2011.jpg
    76.3 KB · Views: 473
Last edited:
Dette var min første tur med Embraer 190. Før turen trodde jeg at kabinen var på størrelse med Q400 eller CRJ men der tok jeg grundig feil. Kabinen opplevdes merkbart større og romsligere. Høyt plasserte vinduer bidro også også at det virket lyst og luftig inne i flyet. På turen til Amsterdam serverte KLM matpakke og drikke. Heineken og brødskive er ingen god kombinasjon fant jeg ut! :cry: Flytid: 2 timer, som er ganske så kjapt og greit. Deretter var det en fin, og litt lang, spasertur fra pir B til pir F for å finne flyet til YUL.

Attachments

• KLM TRD juni 2011 b.jpg
    KLM TRD juni 2011 b.jpg
    77.3 KB · Views: 462
  • KLM TRD juni 2011 bording.jpg
    KLM TRD juni 2011 bording.jpg
    78.5 KB · Views: 459
Last edited:
På ruten fra AMS til Montreal flyr KLM med en gammel favoritt: MD11! Maskinen vi fløy med var nylakkert og hadde ganske så ny innredning. Her var det ingen slitte setetrekk eller skranglete bord. Istedet fremsto maskina som moderne og velholdt.

Selv på økonomiklasse har KLM et godt produkt med flere runder med mat og drikke samt at de deler ut varme tørkekluter. Underholdningssystemet var også bra, med et godt utvalg av filmer, musikk og spill. Kombinert med en gjennomgående blid og profesjonell kabinbetjening (i alle aldersgrupper) gjør dette at KLM har et helstøpt produkt. Jeg ble iallefall positivt overrasket over det selskapet tilbyr og kommer til å vurdere dem neste gang jeg skal ut på tur.

Attachments

• KLM YUL juni 2011.jpg
    KLM YUL juni 2011.jpg
    84.5 KB · Views: 442
  • KLM YUL juni 2011 b.jpg
    KLM YUL juni 2011 b.jpg
    80.1 KB · Views: 135
Last edited:
Fin rapport. Jeg har veldig lyst til å prøve MD-11. Hvilke ruter bruker KLM dette flyet på?

Det virker som MD11 brukes mye på Nord Amerika og Karibien. Vancouver, SFO, Toronto, St. Maartens er noen av destinasjonene.

Back