Mitt Romney vil ha flyvinduer med toppsving

Nå synes jeg vi skal ta denne Romney på alvor. Å åpne vinduene kan f.eks. være veldig kjekt når man vil flykte fra krokodillene som har kommet seg løs under flyturen!

Bagasjesjauere ved flyplassen på Melbourne i Australia fikk jeg en overraskelse utenom det vanlige da de skulle laste av bagasje fra et Qantas-fly forrige uke.

Blant bagene og koffertene oppdaget de nemlig en krokodille på rømmen.

http://www.dagbladet.no/2012/09/25/nyheter/dyrenes_nyheter/utenriks/krokodille/australia/23573846/

Hmm.. nå hører ikke jeg med til de massene som synes dagbladet.no er god journalistikk og som har hentet dette fra en amerikansk avis som ofte er en smule partisk. Jeg er vel mer eller mindre 100% at dette er tatt ut av sammenhengen for å håne.

Det var vel foroeverig en privat jet det var snakk om også (som jeg lurer på om ikke har noen nødutganger bak) som kan være en del av ”lost in translatiom”

Har forståelse for at det kan være problem å lufte ut røyken fra kabinen.
Puste i oksygen maskene kan nok være ubehagelig.
Håper det er en måte å tømme kabinen for røyk hurtig, når flyet er i sikkerhøyde.

Hmm.. nå hører ikke jeg med til de massene som synes dagbladet.no er god journalistikk og som har hentet dette fra en amerikansk avis som ofte er en smule partisk. Jeg er vel mer eller mindre 100% at dette er tatt ut av sammenhengen for å håne.

Det var vel foroeverig en privat jet det var snakk om også (som jeg lurer på om ikke har noen nødutganger bak) som kan være en del av ”lost in translatiom”

Muligens du kun har dette fra Dagbladet - men Romneys utsagn har blitt gjengitt av alle news outles inkludert Fox News - og Fox kan man si mye om - men å tro at de er en smule partisk mot en Republikansk President Kandidat er dog noe drøyt.

I dagens YouTube alder kan du selv i løpet av 10 sekunder høre Mitt Romney selv uttale dette - og selv høre det i den sammenhengen det ble sagt i - sammenhengen var at Ann neppe var klar over hvior bekymret hennes nærmeste var og at han (Mitt) kunne skjønne at hun led av røykutviklingen og ikke engang kunne åpne vinduet !

Du har rett i at det var en privat jet en Challenger 600 - som har Emergency Exits - Over Wing - begge sider og gjennom døren foran - ja det er ikke noen nødutgang bak - men hun satt vel neppe på klappsete i Galley ;)

PS Og det var vel ikke akkurat den flaueste kommentaren til Mitt Romney i denne valgkampen

Last edited:
Kim Jong-un tar seg av flyplassene, Mitt Romney designer flyene.
Må da finnes en jobb til George W Bush Jr også? :D

Har forståelse for at det kan være problem å lufte ut røyken fra kabinen.
Puste i oksygen maskene kan nok være ubehagelig.
Håper det er en måte å tømme kabinen for røyk hurtig, når flyet er i sikkerhøyde.

Oksygenmaskene kan ikke brukes i tilfelle røykutvikling da de tar inn mesteparten av luften fra kabinen. Og ja, det finnes prosedyrer for fjerning av røyk men da må man være sikker på at det ikke brenner. Brann + mer oksygen er som kjent en dårlig kombinasjon, med mindre man griller.

Og ja, det finnes prosedyrer for fjerning av røyk men da må man være sikker på at det ikke brenner. Brann + mer oksygen er som kjent en dårlig kombinasjon, med mindre man griller.

I tillegg til spørsmålet over meg -
hvordan fjerner man røyk fra kabinen midt i en flight? Hva er prosedyren?

Back