Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (MH370 KUL-PEK 08/03/14)

Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

I KUL er det maskiner som leser passet når man går igjennom utgående imigration. Hvordan kan det være mulig at de stjålne passene ikke er oppdaget her?

Enig - dette skapte mye fuzz med mitt nødpass. De var svært nøye med å koble det opp mot innreisedatoen. Jeg mistet mitt pass nettopp i Malaysia for noen uker siden nå. Skremmende hvis noen kaprere bruker det. Nå mener jeg norsk grensekontroll også er en smule naive da de ikke leser av hvert eneste pass fra Europa og Norge.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Antagelig mye bedre enn alle de som rakk flyet.

Uten å ville være stygg; de merker nok ikke så mye lenger, da er det værre med de pårørende. Mitt poeng var at tanken på at "jeg skulle vært ombord" kan gi de fleste en kraftig psykisk trøkk.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

En tragisk hendelse, og med disse to falske passene begynner det å lukte skikkelig.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

En tragisk hendelse, og med disse to falske passene begynner det å lukte skikkelig.

Enig, men det er jo alt for tidlig å trekke noen konklusjoner selvfølgelig. Og det er ting som ville vært naturlig om det hadde vært terrorisme: at noen har tatt på seg ansvar for ugjerningen. Men det er det ikke. Ikke så langt ihverfall.
Og skulle det vise seg at disse med falske pass har gjort noe, så ser vi nok obligatorisk id kontroll på alle fly igjen innen kort tid.

Veldig merkelig sak dette.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Kanskje ikke opplysninger for offentligheten(på den andre side kanskje like greit), men fins det noen form for "silent alarm" som feks ved kapringsforsøk(uten at dette vil ha nevneverdig effekt for noen som vil tiltvinge seg kontroll av et fly). Hvis så det gjør skal det vel mye til at ingen av de 2/3 foran har kunnet utløst en slik. Jeg tenker på eksplosjon el.
Jeg må dessverre si jeg noen ganger reagerer på security i ulike asiatiske land, uten at dette skal være til inntekt for det som nå har skjedd. Ganske lempfeldig føler jeg bla at security er i Jakarta, Bangkok, Guangzhou, Yangoon. Dette er fra de jeg nylig har erfaring fra(dvs går gjennom screen, det piper og engang hadde jeg glemt min tlf i buksa Yangoon, det pep uten at noen brydde seg). Mange av disse landene har grupperinger som er villige til å gå langt.
2 med uriktige pass ombord det lukter ikke godt..
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Kanskje ikke opplysninger for offentligheten(på den andre side kanskje like greit), men fins det noen form for "silent alarm" som feks ved kapringsforsøk(uten at dette vil ha nevneverdig effekt for noen som vil tiltvinge seg kontroll av et fly).

Man kan sette flyets transponder til 7500 for å melde om kapring (jeg er ikke noen ekspert på dette så jeg skal ikke prøve å begynne å forklare nærmere om dette). Det er forklart på http://en.wikipedia.org/wiki/Transponder_(aviation) de forskjellige transponderkodene.
Det er vel en del som følger med på Flightradar og lignende som har varsel for enkelte squak (transponderkoder) for emergency, kapring etc....
Da ET til Roma blei kapra for en måneds tid siden sendte de ut squak 7500.
Om det var en kraftig eksplosjon og/eller eksplosiv dekompresjon er det ingen som har hatt kjangs til å sende ut noe melding.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

63 KOZEL/CHRISTIAN AUT 30

101 MARALDI/LUIGI ITA 37



Der er navnene vi snakker om ihvertfall. Vet ikke om det var de 2 som var sensurert på den kinesiske listen, men listen på malaysianarlines.com er ihvertfall usensurert. Tragisk om det viser seg å være terror eller kapringsforsøk :/


http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/03/08/Missing-plane-Passenger-list/

Her er API listen som kineserne har gitt ut, om det er sensur eller pga av bruk av fax vet jeg ikke. Uansett blir det ikke lett å finne hvem som egentlig står bak de navnene.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Leser at det spekuleres i forskjellige eksplosjonsscenarioer og at vingene kan dette av... Det kan også finnes naturlige havariårsaker til en plutselig styrt, f.eks. på samme måte som AF447 styrtet i Sør-Atlanterhavet i 2009.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Leser at det spekuleres i forskjellige eksplosjonsscenarioer og at vingene kan dette av... Det kan også finnes naturlige havariårsaker til en plutselig styrt, f.eks. på samme måte som AF447 styrtet i Sør-Atlanterhavet i 2009.
Skulle man ikke nå tro at pilotene var rimelig våkne ifm. samme problematikken som AF447 ble utsatt for? Hva er oddsene for at noe slikt skal skje 2 ganger på kort tid?
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Er ikke lenge siden jeg reiste med en av MH sine 772. Veldig trist sak dette. Får håpe de finner vraket og kommer til bunns i årsaken så fort som mulig. Måtte de døde hvile i fred.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Det er lite som tyder at det er noe likhet med AF ulykken. Været var ikke dårlig. Men det er lite matnyttig å spekulere mye før man vet mer om flyet.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Skulle man ikke nå tro at pilotene var rimelig våkne ifm. samme problematikken som AF447 ble utsatt for? Hva er oddsene for at noe slikt skal skje 2 ganger på kort tid?

Vel.....I en airbus har dem joystick. Disse er ikke synkroniserte, dem er uavhengig av hverandre. PNF på AF447 satt joysticken full deflect backwards (elevator up). Dette skal ikke være mulig i Boeing. Men, blocked pitot tube kan skje begge flyene, men tviler.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Det er nokså formålsløst å spekulere nå. Det eneste vi vel vet med noenlunde sikkerhet er at det har skjedd en 'catastrophic event' som har satt pilotene ut av stand til å rapportere problemer. At folk reiser på stjålne pass er heller ikke noe spesielt uvanlig. Trafficing, smugling, tjuvtokter .... Mange andre bruksmråder for disse.
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Noen som vet hvor dypt havet er der evnt flyet har gått ned?
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Det er nokså formålsløst å spekulere nå. Det eneste vi vel vet med noenlunde sikkerhet er at det har skjedd en 'catastrophic event' som har satt pilotene ut av stand til å rapportere problemer. At folk reiser på stjålne pass er heller ikke noe spesielt uvanlig. Trafficing, smugling, tjuvtokter .... Mange andre bruksmråder for disse.

Hvis nogen rejser på stjålne pas, må der have været et formål...Et østrigsk og italiensk...Det må kræve en god forklædning, men mindre billederne er skiftet ud..
Alligevel er det mistænkeligt at der er 2 på samme fly...
Hilsen Ole
 
Re: Mistet kontakt med fly fra Malaysia Airlines (KUL-PEK 08/03/14)

Nu er tiden jo ikke til spekulation, men kan det lade sig gøre at f.ex en af vingerne pludselig knækker af ?? altså en form for korrosion ??..Kan noget sådan sket for et topmoderne fly som en B777...
Synes jeg kan huske en video af en C130, hvor det sker ...det var under en brandslukning
hilsen Ole


Ikke sjans i havet. Man bruker doble bjelker limt inntil hverandre slik at om den ene ryker, så holder den andre. Med andre ord, om disse har fått korrodere tverrs igjennom, da er det mange som med vitende og vilje ikke har gjort jobben sin..
 
Back
Top