• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mistet KLM reservasjon noen som kan hjelpe?

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
Hei,

har bestillt tur med KLM/NWA til USA i November og har hatt computercrash og mistet dermed e-mailen med bekreftelsen.

Har sendt en mail for en uke siden til KLM og bedt om hjelp uten svar. Noen med tilgang til KLM/Amadeus som kan hjelpe meg å finne reservasjonen? Har selvsagt navn, flightnr etc, men ikke bookingnr.

Kontakt meg gjennom private message hvis du kan hjelpe meg.

På forhånd takk :-p

Billetten ligger jo lagret hos KLM, så det er vel bare å stikke innom skranken og få den skrevet ut mener jeg å huske.

Ble nødt å ringe KLM siden det aldri var svar å få på e-mailen jeg sendte dem. :angry:

Originally posted by LN-AFG

Ble nødt å ringe KLM siden det aldri var svar å få på e-mailen jeg sendte dem. :angry:

Jeg har et inntrykk av KLM ikke er spesielt flinke til å svare på e-poster. Jeg har selv opplevd det en rekke ganger - riktignok for endel år siden, men om man skal være så uvitenskapelig at man generaliserer på bakgrunn av en enkelt (ny) observasjon så sliter de fortsatt med samme problemet.

Originally posted by Hurum

Telefon er jo en grei oppfinnelse....

..men om KLM synes telefon er det beste, hvorfor oppgi e-postadresse i det hele tatt?

Originally posted by TOS

Originally posted by Hurum

Telefon er jo en grei oppfinnelse....

..men om KLM synes telefon er det beste, hvorfor oppgi e-postadresse i det hele tatt?

Tja...hvem har sagt at dem synes det er det beste?
Har vel hatt ymse resultat av å kontakte store bedrifter/firmaer på mail....tar ofte en uke før en får svar.....eller mer. Hadde jeg ønsket et raskt svar hadde jeg nok satset på en telefon ja....kall meg gamnmeldags.....men man trenger jo ikke bli handlingslammet av den grunn :)

Ofte er det enkle det greieste :D

Kanskje en teleks eller fax hadde gjort susen.....

Originally posted by dc-8-63

.....jeg ville jo tro at epost var noe mere nytenkende:D

Men ingen vits å finne opp ting på nytt når en har ting som fungere bedre.....tydeligvis.

Og hvorfor gjøre ting verre enn dem er......

Med fare for å hovere, så kan jeg ikke skjønne at ikke alle selskap innser at mail og chat er de desidert beste, raskeste og ikke minst mest treffsikre metoder man kan bruke på kundekontakt.
på wideroe.no har vi gått andre veien og fjernet tlf nr fra alle sider bortsett fra kontaktsiden.Istedet styrer vi dialogen over på chat og epost. Og tro meg, etter at vi la ut commitment på at vi svarer epost innen 10 minutter så "døde" telefonen hen. Fantastisk utvikling egentlig. :colgate:

Ingen tvilom at Widerøe ligger langt foran de aller fleste andre selskapene her.

Forsøk å sende en mail til Norwegian eller SAS Braathens....en er heldig om en får svar samme måned.

Originally posted by Farmer

Med fare for å hovere, så kan jeg ikke skjønne at ikke alle selskap innser at mail og chat er de desidert beste, raskeste og ikke minst mest treffsikre metoder man kan bruke på kundekontakt.
på wideroe.no har vi gått andre veien og fjernet tlf nr fra alle sider bortsett fra kontaktsiden.Istedet styrer vi dialogen over på chat og epost. Og tro meg, etter at vi la ut commitment på at vi svarer epost innen 10 minutter så "døde" telefonen hen. Fantastisk utvikling egentlig. :colgate:
Det skal dere ha, fantastisk service pr e-post hos WIAS. :up:
Og som du sier, så er det merkelig at ikke flere selskaper (både flyselskaper og "vanlige" sådane) innser at mail er en fantastisk (ok, veldig bra) oppfinnelse som kan brukes til så mye mer effektivt enn hva som er tilfelle i dag.

Originally posted by Farmer

Jeg regner med at du snakker om selskaper som driver med flybilletter? I motsatt fall generaliserer du noe alldeles enormt, såpass at det bør en liten haug med presiseringer på plass...

Mitt inntrykk av kontakt med store firmaer er at hvis du ikke har en bestemt kontaktperson, så er det oftest mangel på noen til å ta ansvar for å få svart på mailen raskt.

Back