Mistet flyet fordi infotavla på OSL viste feil
En familie på seks personer mistet flyet til Tyrkia fordi infotavla på OSL viste feil innsjekkingsskranke og de måtte kjøpe nye billetter til over 23000 kr.
Flyselskapet, Pegasus, nekter å utbetale noen erstatning selv om flyklagenemnda har gitt familien medhold i at det har de krav på.
Fra Flysmart24:
En familie på seks personer mistet flyet til Tyrkia fordi infotavla på OSL viste feil innsjekkingsskranke og de måtte kjøpe nye billetter til over 23000 kr.
Flyselskapet, Pegasus, nekter å utbetale noen erstatning selv om flyklagenemnda har gitt familien medhold i at det har de krav på.
Fra Flysmart24:
https://flysmart24.no/2019/10/26/mistet-flyet-etter-feil-informasjon-pa-flyplassen-ingen-tar-ansvar/Da familien på seks kom til Oslo Lufthavn sjekket de informasjonstavlen i avgangshallen som fortalte dem hvilken skranke innsjekkingen skulle foregå i. Det de ikke visste var at tavlen viste helt feil skranke.
Det førte til at familien mistet ferie-flyet til Tyrkia, og måtte kjøpe nye billetter med et annet selskap for 23 400 kroner for at de skulle komme seg til Antalya. Det flyet måtte de vente på i 14 timer på flyplassen.
Last edited: