50 fot AGL (og RVR på minimum 200 meter).
ATRen vet jeg ikke, men for få år siden så var Dashen ikke godkjent for Cat 3, tror ikke Cat 2 heller. Hvordan det er nå vet jeg ikke.
At 737 har lavere minimums skyldes at de kun har to autopiloter, og dermed ikke er fail-operational.
Det er korrekt, vi fløy Cat IIIA med HGS, eller HUD om du vil med både Q300 og Q400. Kan også benyttes for lavere take-off minima. Ned til 75m RVR.
Er det manuell landing da, CFM?
A320 serien er godkjent for CATIIIB med 0ft decision height og har to autopiloter. Vil anta at B737 også kan gjøre CATIIIB autoland hvis selskapet vil det?
Det stemmer. Autopiloten blir slått av tidlig, senest 1000' ARTE.
Fokker 70/100 kan også godkjennes for Cat 3B, men det forutsetter 3 stk. IRS. Vi har i de fleste 2 og er begrenset til Cat 3A.
Søkte litt, og fant at 737 AP mangler rudder channel, men det er noe som 320 har. Ved 0 DH så trenger man rudder for å holde senterlinje ved rollout.
320 har to autopiloter, men av en eller annen grunn er de fail operational. Hvorfor vet jeg ikke, kanskje pga ekstra overvåkning av systemet?
Tally-Ho kan sikkert opplyse oss.
----Mulig jeg er langt ute på tynn is, så da får heller Airbus-pilotene korrigere:
Søkte litt, og fant at 737 AP mangler rudder channel, men det er noe som 320 har. Ved 0 DH så trenger man rudder for å holde senterlinje ved rollout.
320 har to autopiloter, men av en eller annen grunn er de fail operational. Hvorfor vet jeg ikke, kanskje pga ekstra overvåkning av systemet?
Tally-Ho kan sikkert opplyse oss.
slik at de på forhand kan ta de nødvendige separasjonskrav - om de ønsker det.
----Hei Tally-Ho
Hva mener du med dette? Vi gjør titt og ofte autoland ved fint vær for trening og myndighetskrav, men gir ikke beskjed til ATC av den grunn.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.