Mini-Alert: Swiss med A321 på OSL (18/2)

Boeing_fan

ScanFlyer Gold
Mini-Alert: Swiss med A321 på OSL (18/2)

Vil bare informere spotterglade flypratere om at Swiss kommer en tur innom OSL med A321 i morgen, fredag.
Kommer inn til OSL klokken 09:15 som LX1210, går ut til ZRH som LX1211. Individ HB-IOL.

Ellers vil ettermiddagsavgangen i morgen være A320, samme med morgenavgangen lørdag.

A321 kommer også søndag 27 februar, inn klokken 19:05, ut klokken 19:40.
På samme dato kommer også Austrian med A319. Kommer inn 22:35, går ut 06:35 dagen derpå, selvom det mildt sagt ikke er den beste tiden å spotte på :D

Last edited:
Re: Mini-Alert: Swiss med A321 på OSL

Det har vel også å gjøre med at Osloskolen starter vinterferien

Gab - dem ser vi hver dag hernede...;) Er det relateret til ski VM i nordiske discipliner eller er der andre årsager?

Jo da PP, der er jo massevis af danskere der gerne vil til Sveits på ski for at brække sine ben! :colgate: Mens vi i Norge jo har fjell selv, og ikke behøver å reise så langt for å stå på ski.

Men fra spøk til revolver! Hyggelig å se at vintertrafikken er så bra at de kan komme med A321. LX har jo et flott produkt, og ikke minst, gode forbindelser videre ut i verden via en flyplass som egner seg fint som transitt flyplass.

BF:cool2

Det har vel også å gjøre med at Osloskolen starter vinterferien

Blir nok endel av dette fremover mot VM...

Skoleferiestart i Norge, i kombinasjon med VM i Oslo bidrar nok sterkt med kabinfaktoren begge veier :)

Det blir mange A321 på OSL fra Lufthansa fra og med i morgen og en drøy ukes tid fremover, men LH A321 er jo så dageligdagse at det knapt er interessant.

Gab - dem ser vi hver dag hernede...;) Er det relateret til ski VM i nordiske discipliner eller er der andre årsager?

Jeg vil tro hovedårsaken er at norske skole elever har en uke ferie fra i morgen, og derfor er det mange som skal reise ut fra Norge. Mener å huske vi hadde Swiss A321 her for ett år siden også.

Last edited:
Re: Mini-Alert: Swiss med A321 på OSL (18/2)

SN Kommer også Lørdag 19/02 med A319 på sine 2 flighter..

Da har flyet vært innom OSL, og er på vei tilbake til Zürich-Kloten. Håper noen fikk den med seg.

Det er vel veldig vanlig?

Uten at jeg fører noen statistikk selv, så mener jeg og ha hørt at 762/763 på en fredag nesten alltid går med A321 - eller at det hvertfall var den BA-flighten det var størst mukighet for A321.

Fornemmer jeg at der er ved at opstå en A321 fetish her på forumet?:colgate:

Fornemmer jeg at der er ved at opstå en A321 fetish her på forumet?:colgate:
Jeg lurer også på hva som er så stort med disse meldingene. Det hadde vært veldig forståelig og positivt med varsel om BA kom med f.eks en 767 eller LX med en 330, eller om SK hadde satt opp en 321 til TRD! Men 321 er vel ikke akkurat noe å løpe etter når rutene varierer mellom 32X !?

Last edited:

Jeg lurer også på hva som er så stort med disse meldingene. Det hadde vært veldig forståelig og positivt med varsel om BA kom med f.eks en 767 eller LX med en 330, eller om SK hadde satt opp en 321 til TRD! Men 321 er vel ikke akkurat noe å løpe etter når rutene varierer mellom 32X !?

Det er da uansett interessant for mange spottere når flyselskapene bruker annet materiell en det som er det vanlige. LX kommer svært sjelden med A321, derfor laget jeg en liten tråd. OS kommer også veldig sjelden med A319.

Joda - jeg ser den og spesielt interessant er det selvfølgelig at SN og OS kommer med 319, for det er jo virkelig spesielt. Men - det er litt i overkant ivrig å melde om slikt som at BA kommer med en 321 ;)

Thompson kom nå med 767-300 og det er jo ikke hver dag :)

Joda - jeg ser den og spesielt interessant er det selvfølgelig at SN og OS kommer med 319, for det er jo virkelig spesielt. Men - det er litt i overkant ivrig å melde om slikt som at BA kommer med en 321 ;)

Muligens var den litt ivrig ja, men jeg kan ikke huske å ha sett en A321 fra BA på OSL, ei heller sett en flygning på den ruten satt opp med A321, og derfor trodde jeg ikke den gikk fast til OSL. ;) Har stort sett ikke sett noe annet enn A319/A320 fra BA på OSL de siste årene.

Last edited:

Thompson kom nå med 767-300 og det er jo ikke hver dag :)

Det er en som flyr for BLX, fløy som BLX862 HKT-ARN-OSL, så fløy den tom ut som BLX862P OSL-ARN, G-OBYH var det..:)

Det er en som flyr for BLX, fløy som BLX862 HKT-ARN-OSL, så fløy den tom ut som BLX862P OSL-ARN, G-OBYH var det..:)

Den heter BLX842, men samma dét. Forøvrig kommer den ikke via ARN heller, men direkte fra Phuket.

Den heter BLX842, men samma dét. Forøvrig kommer den ikke via ARN heller, men direkte fra Phuket.

Bomma litt på den..
så på FPL at den kom fra HKT via ARN, men mulig jeg har bomma..:S

Back