Mine ønske SAS (nye) ruter

sk931

ScanFlyer Rusty

Dersom SAS fik muligheden for at erhverve sig nye f.ex A330 var der da nogle steder, jeg gerne så at SAS tog med eller genoptog flyvningen til.
Det kunne være f.ex
SFJ, SEA, MIA, GIG, BOM, KIX, DEL, DXB hele året
NGO, NBO, JNB, MSP, DEN, SIN, MEL
Mange af dem er ren ønske tænkning og alle er jo dækket af partners, men mit ønske gik/går ene og alene på at se de skandinaviske flag disse steder.
Nogle steder har SAS befløjet.
Ved også godt at jeg er lidt egoistisk med disse ønsker, men som sagt er disse på min ønske liste.
Hilsen
Ole

Re: Mine ønske SAS (nye) ruter

Da fra OSL regner jeg med :) (min egoisme som slår til)

Jeg mener jo at SAS burde fly til SEA, MIA, SFO, LAX, HKG og SIN.
Synes det er realistiske destinasjoner, og som burde settes i gang.
SEA, MIA fra OSL, SFO og LAX fra CPH, OG HKG, og SIN fra ARN.
Men dette bare til å begynne med, mange som bør settes i gang etter mitt syn, men nå bestemmer ikke jeg desverre.

Jeg mener jo at SAS burde fly til SEA, MIA, SFO, LAX, HKG og SIN.
Synes det er realistiske destinasjoner, og som burde settes i gang.
SEA, MIA fra OSL, SFO og LAX fra CPH, OG HKG, og SIN fra ARN.
Men dette bare til å begynne med, mange som bør settes i gang etter mitt syn, men nå bestemmer ikke jeg desverre.

Jeg synes ikke det er fornuftig å spre trafikken utover tre forskjellige huber. Man bør velge seg en main hub og bygge seg opp ett solid nettverk av ruter både på langdistanse og innen Europa. Det mest fornuftige stedet å ha denne huben på er slik jeg ser det Arlanda, men det er en helt annen diskusjon. Nå er jo CPH main hub, og da burde man som sagt konsentrere seg om å ha en stort nettverk ut fra den huben.

HKG, SIN, LAX og SFO fra CPH høres fornuftig ut. I tillegg vil jeg tilføye Delhi, Mumbai, Ho Chi Minh, Istanbul og Tel Aviv. (Shangai kommer snere i år).

Jeg ønsker meg TOS-LHR og TOS-MAN med A330... ;) Men om ikke det går så ser jeg gjerne SEA på destinasjonskartet igjen.

Jeg synes ikke det er fornuftig å spre trafikken utover tre forskjellige huber. Man bør velge seg en main hub og bygge seg opp ett solid nettverk av ruter både på langdistanse og innen Europa. Det mest fornuftige stedet å ha denne huben på er slik jeg ser det Arlanda, men det er en helt annen diskusjon. Nå er jo CPH main hub, og da burde man som sagt konsentrere seg om å ha en stort nettverk ut fra den huben.

HKG, SIN, LAX og SFO fra CPH høres fornuftig ut. I tillegg vil jeg tilføye Delhi, Mumbai, Ho Chi Minh, Istanbul og Tel Aviv. (Shangai kommer snere i år).

Dette er en helt annen diskusjon, destinasjonene er jeg enig i men ikke nødvendigvis dette med hub. Men som sagt, en helt annen diskusjon.
Når det gjelder Shangai, så ser det ut til at denne starter i begynnelsen av Januar 2012.
I alle fallm det som er sagt nå. Mulig før, om maskinen kommer tidsnok.

Er enig i mye som er sagt her, spesielt TOS-LHR og SCA-LAX/SFO/SEA.

Skulle helst sett at SAS misnt doblet IC-destinasjonene sine. Det som er synd er at SAS ikke har råd til å satse skikkelig. Men en vestkyst-tur bør en få til etterhvert, likeledes med london for nordlenningene :colgate:

Siden dette er en drømmetråd: CHC, AIT, LRV og CYO. Skjønner ikke at SK ikke allerede flyr til disse stedene...

*tenke*tenke*

Men på en annen side så er jo det verste jeg vet å møte andre skandinaviere når man er på tur - da er man liksom ikke kommet seg skikkelig ut i verden, så SAS, ikke fly hit likevel - jeg har ombestemt meg!

Drømmen hadde vært BGO - NYC og TYO (på fast basis ikke bare en vei om sommeren), men skal vi tenke litt mer realistisk så BGO - CDG, DUB, VIE og INN

Når vi først drømmer,
En rute fra TRD-LHR hadde vært ønskelig. Ettersom BGO-LGW sliter, er min drøm at den flyttes til LHR og at BGO får 4x ukentlige og TRD 3x.

Siden dette er en drømmetråd: CHC, AIT, LRV og CYO. Skjønner ikke at SK ikke allerede flyr til disse stedene...

*tenke*tenke*

Men på en annen side så er jo det verste jeg vet å møte andre skandinaviere når man er på tur - da er man liksom ikke kommet seg skikkelig ut i verden, så SAS, ikke fly hit likevel - jeg har ombestemt meg!
Vil give dig ret i at SAS skulle flyve til AIT....pladsen derude er dog nok en kende for lille....Har nemlig været der og da kunne et fly større end end EMB 110 ikke lande der, men RAR går an...Der har jeg landet med en ANZ B767..
Cook Islands er i øvrigt et af de smukkeste og mest fredfyldte steder på denne jord
Hilsen
Ole

Vil give dig ret i at SAS skulle flyve til AIT....pladsen derude er dog nok en kende for lille....Har nemlig været der og da kunne et fly større end end EMB 110 ikke lande der, men RAR går an...Der har jeg landet med en ANZ B767..
Cook Islands er i øvrigt et af de smukkeste og mest fredfyldte steder på denne jord
Hilsen
Ole

Ja, Aitutaki er en perle! Den lengste av de to rullebanene bygget av amerikanerne under WWII er vel på ca 6000ft, så det blir nok litt snaut for A340.

Hvorfor akkurat SAS? Hva differensierer SAS fra f.eks... tja. La oss si alle flyselskaper i verden?

Nå spør jeg ikke for å starte en detaljert debatt om hvorfor, for det skyr vi alle som pesten. Jeg spør fordi det jo finnes flere slike tråder fra tidligere av, hvor spørsmålet er "hva er dine drømmeruter" - uten spesifisering av SAS-rute. Dermed lurer jeg på hva som er forskjellen på disse trådene.

Hvorfor akkurat SAS? Hva differensierer SAS fra f.eks... tja. La oss si alle flyselskaper i verden?

Nå spør jeg ikke for å starte en detaljert debatt om hvorfor, for det skyr vi alle som pesten. Jeg spør fordi det jo finnes flere slike tråder fra tidligere av, hvor spørsmålet er "hva er dine drømmeruter" - uten spesifisering av SAS-rute. Dermed lurer jeg på hva som er forskjellen på disse trådene.

Som SAS ANSAT fortæller jeg såmænd bare hvad jeg synes kunne være gode destinationer, ikke noget andet
Hilsen
Ole

Hilsen
Ole

Hah, Jeg har landet på RAR med 777. Så det så ;)

Ellers er jeg helt enig i den første posten din. Det hadde vært fantastisk. Uavhengig av hvilken "hub" de gikk fra.

EDIT: Det hører med til 777 flyturen fra Auckland til Rarotonga at Kapteinen på speakeren ønske alle velkommen og "an especially warm welcome to the gentleman (de skulle bare visst) in 1A, coming all the way from Scandinavian Airline Systems in Norway". Følte meg litt oppesen da.

Last edited:

Hah, Jeg har landet på RAR med 777. Så det så ;)

777 er det største som går ned på RAR, men det er vel kun til/fra AKL, med andre ord ikke med fulle tanker. Tok av med 767ER fra RAR til LAX, og med drivstoff for 10 timer i lufta benyttet den det som var av rullebane. Husker en av flyvertene gjorde et nummer ut av at det var godt det var mørkt, så vi ikke fikk se hvor kort banen var...

Første gang jeg var på RAR var i 1976. med DC8-52 fra ANZ...fløj fra AKL til ANZ boede derude i ca. 14 dage...
Mødte den N.Z `ske high com og hans familie, som tog med steder derude jeg ikke troede muligt..var på AIT men deres sønner, byggede palme hytter fangede selv maden
vi levede af i 3 dage....Var til stammetræf i "the Royal Palace" hvor der var blevet lavet mad hele dagen....Det var en ferie der i den grad overgik alt, ganske simpelt alt....og så havde de lige de frase "at DER er altså også en dag i morgen !!"
Hilsen
Ole

777 er det største som går ned på RAR, men det er vel kun til/fra AKL, med andre ord ikke med fulle tanker. Tok av med 767ER fra RAR til LAX, og med drivstoff for 10 timer i lufta benyttet den det som var av rullebane. Husker en av flyvertene gjorde et nummer ut av at det var godt det var mørkt, så vi ikke fikk se hvor kort banen var...

En sidenote, jeg fløy hjem en sein og fuktig sommerkveld fra SIN med BA til LHR, hvor kapteinen opplyste at vi var så bra lastet at i kveld at vi var rett på grensen for maks vekt. Det var ikke akkurat samme aksellerasjonen som når SQ fly SIN-CGK med 747...

Men skal vi nå først prate om ønskeruter, så vil jeg at noen begynner med A345 i F-only layout på BGO-BNE...

-A

Back