Mine første bilder på forumet

bu995

ScanFlyer Blue
Mine første bilder på forumet

Legger ved et par bilder, kvaliteten er så som så da de er tatt gjennom et flyvindu med en Canon Ixus.

Har nettopp kjøpt en EOS 400D så jeg håper det blir noen flere bilder av bedre kvalitet etterhvert :)

Har redigert litt i Photoshop......

Attachments

• bru.jpg
    bru.jpg
    14.6 KB · Views: 137
  • osl-twy-H.jpg
    osl-twy-H.jpg
    36.7 KB · Views: 73
Re: Mine første bilder på forumet

Tja. Litt små da, og kanskje litt dårlig komposisjon. Ser nesten ingenting på det minste bildet, har høy oppløsning på skjermen her, så det blir altfor lite. Men uansett om du har et bra eller dårlig kamera, kommer det mye an på hvordan motivet ditt er og hvordan du komponerer bildet. En kan ta mye finere bilder med et mobilkamera enn det du tok der, så er ikke bare kvaliteten på kameraet som teller ;)

Last edited:

Sånn til litt forsvar så er det lite tvilsomt at du kan ta bedre bilder med mobil da bildene er fikset på i Photoshop......

Jo. Jeg snakker ikke om farger, skarphet osv, som lett ordnes i Photo Shop. har du tatt et dårlig utsnitt av motivet, får du jo ikke gjort det så mye bedre i Photo Shop uansett, bortsett fra å fikse på farger, kontrast og sånne ting. Prøv å "ram" inn motivene dine bedre, for eksempel ved å fotografere hele vingen, istedenfor bare en liten del av vingen og et skilt på bakken. ;) Da vil du få et mer helhetlig uttrykk på bildet ditt...

Også kan du jo gjerne ikke forminske de så mye som det er gjort der, de blir ganske små.

Back