Mine erfaringer KRS - OSL - EWR og tilbake igjen fra FLL. Med barn. Nå med retur også
Etter å ha lest mange av de fantastiske TRene her så tenkte jeg at jeg skulle lage meg min egen. Verken bildene eller teksten er nok i nærheten av de beste her, men jeg gjør alikevel et forsøk.
Tur
KRS - OSL - SK 208
OSL - EWR -CO 039
EWR - MCO - CO 792
Retur
FLL - EWR - CO 1400
EWR - OSL - CO 038
OSL - KRS - SK 215
Jeg reise sammen med barn på henholdsvis 1 og 3 år.
KRS - OSL med SAS
Denne flyturen begynte egentlig dagen før, da vi så at de fleste av flyene til KRS var blitt kansellert på grunn av tåke. Vi måtte derfor ringe litt rundt for å prøve å finne ut om vi kunne komme oss av gårde tidlig neste morgen. Det var lettere sagt enn gjort. Det var ikke mye hjelp å hente hos kundesenteret til SAS, men fikk etterhvert hjelp av Avinor. Tåken lettet heldigvis og de flyene som måtte komme for at vi skulle fly neste dag kom.
Da vi kom til flyplassen var det bare kaos, et fly var kansellert, og det lagde mye problemer og lange køer. Vi prøvde å sjekke inn på self insjekk, men det funket ikke. Så vi måtte finne en SAS ansatt som kunne hjelpe oss og stilte oss fint i køen. 10 minutter senere viste det seg at det ikke var køen og damen som betjente personen foran oss forsvant plutselig uten å si noe til oss. Så da var det bare å finne seg en annen kø. Så etter 10 nye minutter fikk vi endelig hjelp til å få sjekket inn.
Siden vi reiste med to små barn (1år og 3år) synes vi det er greit å ha vognene med på flyplassene og er vant med å kunne levere dem ved gaten og få dem igjen når vi går av flyet. For SAS virket dette vanskelig, så vi måtte krangle litt med dem og si at det var helt vanlig med alle flyselskap og at vi tidligere alltid har fått det til. De nevnte noe om nye strenge regler. Vi fikk dem med til slutt. På hjemveien derimot ble det problemer på returen på denne flyvningen. Det var tydligvis ikke mulig å få med vogn inn til gaten, selv om vi hadde gjort det. Vognene skulle vært sjekket inn og sendt som bagasje og sendt på bagasjebåndet. Med små barn som skal sove er man på en måte avhengig av vogn for å få dem til å sove.
Flyet vårt gikk før klokken 0900 på dagen og da varter SAS opp med frokost. Denne dagen bestod den av et rundtstykke med kalkunskinke og et lite blad salat. Den smakte helt greit. I tillegg fikk vi tilbud om en kopp kaffe.
Frokost SAS by kaffekoppen, on Flickr
Frokost
Flyet var av den gamle typen med askebeger i armlenet og uten underholdningssystem. Dette var seteryggen jeg så inn i på denne flyturen.
Untitled by kaffekoppen, on Flickr
Seteryggen foran
Untitled by kaffekoppen, on Flickr
DN gratis i tre uker
OSL - EWR med Continental
Før vi kom inn på venteområdet her måtte vi gjennom en ny sikkerhetskontroll, hvor de spurte om de vanlige spørsmålene som hvor bagasjen har vært siden den var pakket, om du har med noen skarpe objekter osv. Det var også tåke denne dagen og flyet var forsinket inn til Gardermoen, og vi ble ca 30 minutter forsinket. Ikke noe å klage over det. De ansatte hos Continental kom bort til oss og sa at vi skulle få lov til å boarde først siden vi hadde med små barn. Dette skjedde ikke hos SAS der vi måtte krangle i køen med alle de andre. Og det var selvfølgelig ikke noe problem å få en rosa lapp på vognene som sier at den skal leveres rett før flyet og få den igjen (ferdig oppslått) når vi går av flyet.
Min første tanke var at det var et veldig lite fly vi skulle fly. Det var kun 2 rader med 3 seter i hver rad, og da naturligvis bare en midtgang. Det var helt grei plass til bena. Underholdningssystemet var bra. Det var en touchskjerm i alle seteryggene.
USA 2011 Rosa 015 by kaffekoppen, on Flickr
Kartet
USA 2011 Rosa 013 by kaffekoppen, on Flickr
Battleship
Det var mange filmer og velge mellom, både nye og gamle klassikere. Et godt utvalg av musikk fra RnB til Heavy, mange spill og en del TV-serier. Det var også et kart så man kunne følge med hvor man var. Det jeg savnet var kamera fram og ned. Og muligheten til å velge om jeg ville se kart eller tekniske data. Det skiftet hele tiden og jeg kunne ikke bestemme hva jeg kunne se. Continental gir ut gratis ørepropper av den typen man putter inn i øret. De kunne kanskje ha lagt litt mer i kvaliteten da jeg på turen klarte å ødelegge 2 par.
Untitled by kaffekoppen, on Flickr
Ødelagte ørepropper
Serveringen var god. Det var mulighet for å få alkoholfri drikke gratis hele tiden. De kom rundt med vann og jus ganske ofte i tillegg til de vanlige rundene med tralla. Til middag kunne vi velge enten kylling eller biff. Jeg valgte kylling og den smakte faktisk overraskende bra. Og vi fikk noe snacks når vi kom opp i luften og "fest setebelte" skiltet var slukket.
Untitled by kaffekoppen, on Flickr
Snacks
Untitled by kaffekoppen, on Flickr
Snacks
Plassene våre var selvfølgelig over vingen. Jeg pleier alltid å sitte der jeg.
Untitled by kaffekoppen, on Flickr
Utsikten fra plassen.
Untitled by kaffekoppen, on Flickr
Utsikten
EWR - MCO med Continental
Vi hadde litt dårlig til i New York og vet fra tidligere at det kan ta litt tid å komme seg gjennom alle kontroller og sjekke inn bagasjen igjen. Derfor la vi ut i god fart når vi kom ut av flyet, det tjente vi på for etter oss i passkontrollen begynte køen. Innreise og alt gikk fint, samt innsjekk av bagasjen.
Flyet videre var av omrent samme størrelse som det som tok oss til New York. Underholdningsalternativet her var den samme skjermen, men det var kun filmer og TV man kunne se. For å få tilgang måtte man betale 6 dollar, og det gadd jeg ikke. Vi kunne også raske med oss de samme dårlige øreproppene ved inngangen til flyet.
På dette flyet ble det ikke til at jeg tok noen bilder, og jeg brkte litt av tiden til å få meg et par minutter på øyet.
Håper dere har kost dere med lesingen.
Her var det heller ingen problemer med å få med vognene.
Etter å ha lest mange av de fantastiske TRene her så tenkte jeg at jeg skulle lage meg min egen. Verken bildene eller teksten er nok i nærheten av de beste her, men jeg gjør alikevel et forsøk.
Tur
KRS - OSL - SK 208
OSL - EWR -CO 039
EWR - MCO - CO 792
Retur
FLL - EWR - CO 1400
EWR - OSL - CO 038
OSL - KRS - SK 215
Jeg reise sammen med barn på henholdsvis 1 og 3 år.
KRS - OSL med SAS
Denne flyturen begynte egentlig dagen før, da vi så at de fleste av flyene til KRS var blitt kansellert på grunn av tåke. Vi måtte derfor ringe litt rundt for å prøve å finne ut om vi kunne komme oss av gårde tidlig neste morgen. Det var lettere sagt enn gjort. Det var ikke mye hjelp å hente hos kundesenteret til SAS, men fikk etterhvert hjelp av Avinor. Tåken lettet heldigvis og de flyene som måtte komme for at vi skulle fly neste dag kom.
Da vi kom til flyplassen var det bare kaos, et fly var kansellert, og det lagde mye problemer og lange køer. Vi prøvde å sjekke inn på self insjekk, men det funket ikke. Så vi måtte finne en SAS ansatt som kunne hjelpe oss og stilte oss fint i køen. 10 minutter senere viste det seg at det ikke var køen og damen som betjente personen foran oss forsvant plutselig uten å si noe til oss. Så da var det bare å finne seg en annen kø. Så etter 10 nye minutter fikk vi endelig hjelp til å få sjekket inn.
Siden vi reiste med to små barn (1år og 3år) synes vi det er greit å ha vognene med på flyplassene og er vant med å kunne levere dem ved gaten og få dem igjen når vi går av flyet. For SAS virket dette vanskelig, så vi måtte krangle litt med dem og si at det var helt vanlig med alle flyselskap og at vi tidligere alltid har fått det til. De nevnte noe om nye strenge regler. Vi fikk dem med til slutt. På hjemveien derimot ble det problemer på returen på denne flyvningen. Det var tydligvis ikke mulig å få med vogn inn til gaten, selv om vi hadde gjort det. Vognene skulle vært sjekket inn og sendt som bagasje og sendt på bagasjebåndet. Med små barn som skal sove er man på en måte avhengig av vogn for å få dem til å sove.
Flyet vårt gikk før klokken 0900 på dagen og da varter SAS opp med frokost. Denne dagen bestod den av et rundtstykke med kalkunskinke og et lite blad salat. Den smakte helt greit. I tillegg fikk vi tilbud om en kopp kaffe.

Frokost
Flyet var av den gamle typen med askebeger i armlenet og uten underholdningssystem. Dette var seteryggen jeg så inn i på denne flyturen.

Seteryggen foran

DN gratis i tre uker

OSL - EWR med Continental
Før vi kom inn på venteområdet her måtte vi gjennom en ny sikkerhetskontroll, hvor de spurte om de vanlige spørsmålene som hvor bagasjen har vært siden den var pakket, om du har med noen skarpe objekter osv. Det var også tåke denne dagen og flyet var forsinket inn til Gardermoen, og vi ble ca 30 minutter forsinket. Ikke noe å klage over det. De ansatte hos Continental kom bort til oss og sa at vi skulle få lov til å boarde først siden vi hadde med små barn. Dette skjedde ikke hos SAS der vi måtte krangle i køen med alle de andre. Og det var selvfølgelig ikke noe problem å få en rosa lapp på vognene som sier at den skal leveres rett før flyet og få den igjen (ferdig oppslått) når vi går av flyet.
Min første tanke var at det var et veldig lite fly vi skulle fly. Det var kun 2 rader med 3 seter i hver rad, og da naturligvis bare en midtgang. Det var helt grei plass til bena. Underholdningssystemet var bra. Det var en touchskjerm i alle seteryggene.

Kartet

Battleship
Det var mange filmer og velge mellom, både nye og gamle klassikere. Et godt utvalg av musikk fra RnB til Heavy, mange spill og en del TV-serier. Det var også et kart så man kunne følge med hvor man var. Det jeg savnet var kamera fram og ned. Og muligheten til å velge om jeg ville se kart eller tekniske data. Det skiftet hele tiden og jeg kunne ikke bestemme hva jeg kunne se. Continental gir ut gratis ørepropper av den typen man putter inn i øret. De kunne kanskje ha lagt litt mer i kvaliteten da jeg på turen klarte å ødelegge 2 par.

Ødelagte ørepropper
Serveringen var god. Det var mulighet for å få alkoholfri drikke gratis hele tiden. De kom rundt med vann og jus ganske ofte i tillegg til de vanlige rundene med tralla. Til middag kunne vi velge enten kylling eller biff. Jeg valgte kylling og den smakte faktisk overraskende bra. Og vi fikk noe snacks når vi kom opp i luften og "fest setebelte" skiltet var slukket.

Snacks

Snacks
Plassene våre var selvfølgelig over vingen. Jeg pleier alltid å sitte der jeg.

Utsikten fra plassen.

Utsikten
EWR - MCO med Continental
Vi hadde litt dårlig til i New York og vet fra tidligere at det kan ta litt tid å komme seg gjennom alle kontroller og sjekke inn bagasjen igjen. Derfor la vi ut i god fart når vi kom ut av flyet, det tjente vi på for etter oss i passkontrollen begynte køen. Innreise og alt gikk fint, samt innsjekk av bagasjen.
Flyet videre var av omrent samme størrelse som det som tok oss til New York. Underholdningsalternativet her var den samme skjermen, men det var kun filmer og TV man kunne se. For å få tilgang måtte man betale 6 dollar, og det gadd jeg ikke. Vi kunne også raske med oss de samme dårlige øreproppene ved inngangen til flyet.
På dette flyet ble det ikke til at jeg tok noen bilder, og jeg brkte litt av tiden til å få meg et par minutter på øyet.
Håper dere har kost dere med lesingen.
Her var det heller ingen problemer med å få med vognene.
Last edited: