MINDRE luft i flytevesten hos SAS?!?

Mens på Wideroe annonserer de at ansatte har på seg flytevester i rød farge. Det er små variasjoner i alle sine annonseringer. :)

-A

Kunne man ikke også gitt de med EBG gullfarvede vester som en del av Eurobonus 2.0...?:D

Kan det ikke være fordi man skal ta ut luften av vesten igjen før man forlater flyet? Tipper det er veldig mange som i ren panikk trekker i tråden før man forlater flyet, det skal man jo absolutt ikke gjøre.

Det finnes flyulykker hvor flere druknet fordi de åpnet vesten på innsiden av flykroppen og dermed ikke kom seg ut. Det var bl.a. en ATR72 som gikk ned i Middelhavet (fløy seg tom for fuel) for noen år siden hvor det skjedde.

Og når vi snakker om annonsering så sier vi også at "vesten skal blåses opp når du forlater flyet" av nettopp denne grunnen som dere her nå nevner. Hvis man får en ditching og blir liggende inni flyvraket er det ikke bare bare å komme seg ut med en oppblåst livvest...

Foreldre med småbarn (infants) blir derimot instruert til å blåse opp barnas vest "after impact, before evacuation" .

Og når vi snakker om annonsering så sier vi også at "vesten skal blåses opp når du forlater flyet" av nettopp denne grunnen som dere her nå nevner. Hvis man får en ditching og blir liggende inni flyvraket er det ikke bare bare å komme seg ut med en oppblåst livvest...

Foreldre med småbarn (infants) blir derimot instruert til å blåse opp barnas vest "after impact, before evacuation" .

Ja, det er vel grunnen til at flytevestene ombord i fly er annerledes enn de jeg bruker i båten, som blåser seg automatisk opp i kontakt med vann. (Noe jeg smertelig fikk oppleve i sommer, da jeg litt uforsiktig slang fra meg vesten i bunnen av båten hvor det lå litt vann. *poff* og en gul opplåst vest kom til syne :colgate:)

....og nå annonseres det ikke lenger "mer eller mindre" luft, men at man kan "justere luften med munnstykket" eller noe??

Hilsen ei som er over middels oppmerksom :p

Fortsatt ganske oppmerksom...

Nå har SAS kutta ut annonseringen "the seatbelt sign has now been switched off, but for you safety and comfort we do recommend that you keep the seatbelt fastened whenever seated" etter avgang.

Må slutte å fly så mye, trur æ.

Kunne man ikke også gitt de med EBG gullfarvede vester som en del av Eurobonus 2.0...?:D

GGL hos BA får utlevert en oppblåsbar krone i setet. Dog skal den kun brukes ved evakuering, men gir til gjengjeld gratis "get over it drinks" i etterkant.

Så jeg syntes dette hørtes smart ut. Sorte dresser til Diamonds og vinger til Pandions også, kanskje?

Back