• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

MINCON i AMS...

Thomas

ScanFlyer Rusty
Er det noen som er veldig kjente på Schipol og kan bekrefte/avkrefte at 40minutter ikke holder på en connection mellom OSL og JNB?

KL1140 skal etter planen lande i AMS 0840, mens gaten på JNB maskinen stenges 0925 - det er jo også ett godt stykke å gå fra ARR C til DEP F..

Forslag? Bør man prøve å booke om til kveldsflighten fra OSL endag i forveien?

Replying to Topic 'MINCON i AMS...'

Hvis du er i besiddelse af en billet, der hedder OSL-AMS-JNB som er udstedt at
KLM, så må KLM vel egentlig også vide hvis de har lavet en forbindelse som
undercutter minimum connecting time i AMS..Typisk er MCT 45 minutter
Hilsen

Ole

Jag har klarar connection mellan B14 och D54?(längst ut) på 10 minuter. Normlat sett brukar jag ha mellan 40 och 45 min på AMS.

Minimum connecting time i ams er såvidt jeg vet 45 fra ankomst til avgangstidspunkt....så det bør jo holde....men jeg er ikke den som er glad i kort tid mellom flighter da.....velger du å dra kvelden i forveien er jo ikke Schiphol det kjedeligste stedet å ha litt ekstra tid.....er mye fint å se på......

Avgangstiden videre er jo kl. 1005, det skulle vel normalt holde fint da.
KLM oppgir jo denne forbindelsen selv

Etter ett innlegg på Airliners.net forumet viser det seg at kommentaren "HALL CLOSE" viser tiden da sjekkin stenger lokaltid i AMS - altså har vi plutselig litt lenger tid til å komme oss til Pier F på.. :p

Det går ganske greitt å skifte fly i AMS og det tar som regel kort tid....

Men om det er lang kø når du skal ut av Schengen, dvs i passkontrollen, kan det ta litt tid der...

Mitt råd er om du har "god tid" så gå igjennom passkontrollen først før du stopper i taxfree etc etc...

Back