Min nästa bok: SCANAIR

HansJ

ScanFlyer Silver
Min nästa bok: SCANAIR

Hej,

Mitt nästa bokprojekt presenterades tidigare denna vecka!

MED VÄRME TILL VÄRMEN – HISTORIEN OM SCANAIR

scanairbok.jpg

Planerad utgivning i 2025. Uppdateringar postas på vikingtails.se, så följ med!

Hälsningar Hans Jakobsson

Re: Min nästa bok: SCANAIR

STRÅLENDE! En slik bok har jeg ventet på lenge! Ser frem til å lese om det ikoniske skandinaviske charterselskapet som jeg dessverre kun fikk anledning til å fly med 2 ganger(med A300). Men hvilken fantastisk opplevelse det var for en ung gutt!
Lykke til!

Attachments

• 48548F17-9C6D-4CB2-BC17-82392618E5E4.jpeg
    48548F17-9C6D-4CB2-BC17-82392618E5E4.jpeg
    63.8 KB · Views: 402
  • A46B9E78-7844-4EB2-BA3A-EF77B74FEA85.jpeg
    A46B9E78-7844-4EB2-BA3A-EF77B74FEA85.jpeg
    48.6 KB · Views: 396

Supert prosjekt, koser meg med «Den stora vikingen».

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette blir spennende. Vi gleder oss til boken kommer. :)

Si fra om du trenger bilder :)

JAA!!! MASSE Scanair bilder må til!!
Husker da vi reiste ned til LPA med A300-maskinen så stod en veldig interessant artikkel i ombord-magasinet om livet som flyvertinne i Scanair. Tror den het noe sånt som "Vad gör du bakom gardinen, Gunilla". Der beskrev artikkelen arbeidsdagen til Scanair-vertinnen Gunilla, med masse herlige bilder av jobben ombord i en Scanair maskin; med kolleger, pax, arbeidet i galley etc.

Jeg husker artikkelen godt for min søster tok med magasinet da vi landet. Jeg kikket på den ofte, men dessverre forsvant magasinet i en av min mors mange "opprenskninger" sånn ca på slutten av 80-tallet. Skulle gjerne lest denne artikkelen på nytt eller tilsvarende beskrivelse av jobben i Scanair:)

Attachments

• B0CCE894-4FAE-4AD8-BA24-17B3FB4E79D0.jpeg
    B0CCE894-4FAE-4AD8-BA24-17B3FB4E79D0.jpeg
    77 KB · Views: 355
Last edited:

JAA!!! MASSE Scanair bilder må til!!
Husker da vi reiste ned til LPA med A300-maskinen så stod en veldig interessant artikkel i ombord-magasinet om livet som flyvertinne i Scanair. Tror den het noe sånt som "Vad gör du bakom gardinen, Gunilla". Der beskrev artikkelen arbeidsdagen til Scanair-vertinnen Gunilla, med masse herlige bilder av jobben ombord i en Scanair maskin; med kolleger, pax, arbeidet i galley etc.

Är det denna du tänker på? Här heter hon Åsa och det är från Scanairs branschtidning "Charter" som publicerades 1983-1985. :)

Attachments

• IMG_3682.jpeg
    IMG_3682.jpeg
    452.1 KB · Views: 349
  • IMG_3683.jpeg
    IMG_3683.jpeg
    242.8 KB · Views: 343

Jeg gleder meg! Jeg tilbragte mange timer ombord hos Scanair som liten... Arbeidshestene DC-8, DC-10 og A300 tok oss til "eksotiske" destinasjoner som Kreta, Rhodos og Kypros ^_^

Miljøet ombord må ha vært helt spesielt… kjenner flere kollegaer fra min første jobb på 80-tallet som gikk til Scanair. Noen flyr fortsatt…men selv de som har sluttet pleier kontakten med kollegaene fra tiden som crew. Alltid morsomt å høre de snakke om samholdet, opplevelsene…passasjerene…

Är det denna du tänker på? Här heter hon Åsa...

JA!! NETTOPP DENNE var det jeg tenkte på! Kjenner godt igjen bildene fra galley´n. Husker hun hadde et litt typisk svensk-klingende navn, men det var altså "Åsa" og ikke "Gunilla." Artig gjensyn med artikkelen! Gode minner fra 1980-tallet:)

Back