Boken "Charterhistoria" nu ute

HansJ

ScanFlyer Silver
Låt mig tipsa om en helt ny bok som behandlar det skandinaviska charterresandets historia - nämligen Charterhistoria av Thomas von Seth. Jag har tidigare nämnt att boken varit under produktion och nu kom den ut för en vecka sedan. Jag är mycket nöjd med resultatet :)

omslag_150.jpg

Alla researrangörer från 50-talet till idag finns med och beskrivs i detalj. De stora har fått egna kapitel, t ex Vingresor där bl a Scanairs historia tas upp. Norsk och dansk charterhistoria tas upp med artiklar om bl a Saga Solreiser, Braathens SAFE, Tjæreborg, Spies, Sterling och Conair.

Det finns massor med illustrationer och bilder i form av gamla kataloger, prislistor, broschyrer, foton och annan kuriosa. Se det som en försmak av vad som kommer i min egen bok om Scanair så småningom, för mycket av materialet kommer från mitt arkiv ;). Lasse Holst från Transair-klubben har bidragit med lika mycket från sitt arkiv.

Mer info om denna fantastiska bok (nej, jag får inte betalt för att göra reklam för den) finns på www.charterhistoria.se.

225 sidor, kostar ca 200-250 kr i Sverige.

bestilt!
Noen ganger er det greit å ha en svensk adresse (og bankkonto)

Back