Qantas virker slite stort, selv om de selv hevder de er godt på vei med retruktureingen så presenterte de et tap for siste regnskapsår på AUD 2,8 mrd, omtrent 16 mrd kroner. Riktignok skyldes svært mye av dette nedskrivninger av verdien på flyflåten, men driften går også i minus
http://www.canberratimes.com.au/bus...s-after-hefty-writedowns-20140828-109ba6.html
Ser ut som de taper overalt unntatt bonusprogrammet og innenriks, og selv Jetstar er nå i rødt
Kutt som kommer:
http://www.canberratimes.com.au/bus...s-after-hefty-writedowns-20140828-109ba6.html
Qantas has reported a lower than expected full-year underlying loss before tax of $646 million, but booked a statutory loss of $2.8 billion as a result of hefty restructuring charges and writedowns to its fleet.
Read more: http://www.smh.com.au/business/avia...writedowns-20140828-109ba6.html#ixzz3BfFpryOw
Ser ut som de taper overalt unntatt bonusprogrammet og innenriks, og selv Jetstar er nå i rødt
Kutt som kommer:
Fleet in FY2014/15:
•2 B738s to be sold
•2 domestic A332 leases to not be renewed
•5 Jetstar A320ceo aircraft on order sold
•2 QantasLink Q300s to be sold
Other fleet news:
•21 A320ceos deferred by 4 years and converted into A320neo orders
•50 B787-9 options and purchase rights pushed back from 2016 to 2017
•Final 8 A380-800s still under review
•Final 3 of 14 B787-8s for Jetstar deferred (previously announced)