Re: Milliardene norske skattebetalere og de andre aksjonærer spyttet inn i SAS....
Men hvorfor bruker ikke SAS sine konkurranse fortrinn til sin fordel?
Med en av europas beste punktligheter, burde det være godt med rom for virkelig markere seg i maredet.
Hadde SAS hatt baller, burde de gått høyt ut med en reisegaranti i sin markedsføring.
Vi i SAS har en punktlighet som ligger i toppen i europa. Som reisende hos oss vil vi at du skal komme frem til avtalt tid. Så sikre er vi i SAS på vår egen punktlighet, at vi vil deg rabatt på neste billettkjøp dersom vi er skyld i at du blir forsinket.
Dersom SAS har skyld i forsinkelser på mer enn 30 minutter i forhold til oppstatt ankomstid, vil vi gi deg 100kr i avslag pr halvtime.
(reisegaranti i bransjer, omhandler ikke forhold som vær og ytre faktrer som selskapet ikke har påvirkning på)
Her kan de kjøre to fluer i en smekk ved å kreve at de reisende, for å kunne benytte seg av dette, må være registrerte EB kunder. Det ville også være en forutsetning for å kunne administrere dette ved å logge inn for booking på egne personlige sider.
Jeg ville tro at det umiddelbart ville fremheve punktligheten til SAS i markedet, samtidig som SAS selv opptrer som selvsikker på egen punktlighet. Samtidig vil det rase inn nye EB kunder som med et tastetrykk vil være tilgjengelig for informasjon om nettopp punktlighet, frekvens og tilbud!
Ja det vil til tider koste selskapet noe, men jeg tror det ville være effektive penger for å vinne tilbake tillit, kunder og ikke minst betalingsvilje!