Miljøfokus bremser Ryanair

Trety

ScanFlyer Rusty
Miljøfokus bremser Ryanair

http://www.dinside.no/php/art.php?id=384267

Ryanair innrømmer at det sterke fokuset på co2-utslipp har ført til at billettsalget faller.

Re: Miljøfokus bremser Ryanair

Originally posted by Trety

billettsalget faller.[/b]

Ja billetsalget falder også når man ikke kan komme på deres side, den er nede hele tiden. Er der andre der også har de problemer? Eller er det min gamle PCer der er noget galt med???

Er det sannsynlig at det CO2-fokuset er årsaken til fall i billettsalget? At disse to tingene observeres på samme tid sier i utgangspunktet lite om kausaliteten.... Ser andre selskap at billettsalget faller? Jeg har inntrykk av at folk reiser stadig mer, flyene er stadig fullere osv.

Originally posted by TOS

Er det sannsynlig at det CO2-fokuset er årsaken til fall i billettsalget? At disse to tingene observeres på samme tid sier i utgangspunktet lite om kausaliteten.... Ser andre selskap at billettsalget faller? Jeg har inntrykk av at folk reiser stadig mer, flyene er stadig fullere osv.

Alltid greit å ha noe å skylde på:rolleyes:

Originally posted by Someone

Originally posted by TOS

My thought exactly!:smile2

http://www.dinside.no/php/art.php?id=384267

Ryanair innrømmer at det sterke fokuset på co2-utslipp har ført til at billettsalget faller.
Dette tror jeg er noe pølsevev. Grunnen er nok at mange kunder av FR har erfart etter hvert mye rart med selskapet og derved velger de andre selskaper når de igjen skal ut å reise.
Det er mye negativt om FR i europeiske media og har vært en stund.
Det er nok naturlig deres vekst vil periodevis flate ut før den eventuelt vokser videre.

Det kan jo ha noe med dette lille irriterende fenomenet "konkurranse" å gjøre: FR er greie så lenge man skal et sted de flyr, ikke skal ha med seg for mye, og det er billig. Men nå har konkurransen gjort at det er mye mer å velge i.

Ryanairbakrus...:colgate:

At det har kommet stadig flere billigselskaper har vel også litt å si.

Originally posted by Bll spotter

billettsalget faller.[/b]

Ja billetsalget falder også når man ikke kan komme på deres side, den er nede hele tiden. Er der andre der også har de problemer? Eller er det min gamle PCer der er noget galt med???

Jeg har også problemer å komme inn på Ryanair sine sider!

Originally posted by TOS

Originally posted by TOS

Stiller meg i den køen jeg også ;)

Originally posted by ThomAAs

Originally posted by TOS

Originally posted by TOS

Stiller meg i den køen jeg også ;)
Jepp.^_^

Har overhodet ingen tro på at CO2-fokus får folk til å fly nevneverdig mindre, og derfror er det heller ikke årsaken til at Ryanair opplever svikt i billettsalget. Kanskje det er produktet det er noe i veien med, eller det faktum at konkurransen fra andre LCC begynner å merkbar i store deler av Europa.

Jeg synes alle tall peker oppover, men det kan hende folk tenker seg om en ekstra gang før de tar en snar helgetur med fly. FR har mye pax som hopper på et tilbud der og da, så det er vel de som muligvis merker det mest.

Back