Military Aircraft

LN-FHU

Superflyer
Hei sveis

I går kveld letta denna karen fra Tromsø :

http://www.airliners.net/open.file/740222/M/

og det var noe til bråk det. Denna ble laget før krav om støydemping kom på banen , DET skal jeg love dere.........

Men herrrrlig var det.......lyd , lukt syn......Ohhhh baby :devot:

Jeg hørte noe som laget noe jæv... med støy i går, og lurte på hva det kunne være. Det var for mørkt til å se noe særlig, men da ble altså det oppklart.:)

jy

Og akkurat nå lande det en sånn en her oppe :

http://www.airliners.net/open.file/784309/M/

Ikke så verst denne heller , virvler opp bra med snø skal du se. Britene har mye heavy materiell oppi her nå. Kanskje de forbereder invasjon.......

:biggrin :biggrin

Originally posted by Twin Otter
dette flyet virker veldig stort? Kan det stemme at det er en widebody?
Svarene på disse spørsmålene er:ja på det første og nei på det andre...

typisk, britisk lagde fly...alltid fæle....

presisere..airlinere

men fighters kan de lage.....ww1 ww2 og nyere :)

Originally posted by Jan H

presisere..airlinere

Smak og behag..alle går jo ikke rundt og digger smågriser heller,men det er omtrent det eneste man ser her oppe til vanlig av airlinere.:up:

Enig i ditt utsagn ang. fightere, men ta nå fram et bilde av en VC-10 i f.eks. BOAC-uniform....., deretter; forklar meg sånn ca. hvor den er "fæl"??:)

presisere..airlinere

:naughty:

Dette er det værste jeg noen gang har hørt. Jeg er dypt fornærmet.
Gjør som det ble sagt tidligere og finn bilder av VC-10 i BOAC/BA og British Caledonian farger.

Stiligere passasjerfly er aldri produsert.

Dermed basta!!!!!!!

VC-10

Enig med sistnevnte! Et bedre balansert fly enn en VC-10 skal du lete lenge etter. Ellers er jo Trident veldig lik 727... Caravellesnuten er forøvrig gjenbruk av Cometnesen.:up:

-smågriser, regner med du sikta til Boeing 737, det er jo fine fly det! :)

Caravellen er jo yuck, samt vc10. Regna med det skapa litt oppstuss blandt britte-airliner diggerne. hehe :) :p

Men et fly som britene laget som virkelig er stygt, det er Nimroden. Rigtignok ikke en airliners, nimroden da, men basert på en.

:wow: :wow: :naughty: :naughty:

Ahhh...!

VC-10.Nydelig maskin.Nesten som en 4-motors MD-80!:up:

Hadde gleden å dele holding pattern over Pristina med en VC-10 nå sist søndag,faktisk!
Han divert'a til Brindisi mens vi dro til Sofia,dessverre!

VC-10 er jo nesten et jagerfly! Finnes ikke raskere "airlinere" etter at CONCen forsvant. VC-10en er en "heavy", by the way:hi2

-smågriser, regner med du sikta til Boeing 737, det er jo fine fly det! :)

Caravellen er jo yuck, samt vc10. Regna med det skapa litt oppstuss blandt britte-airliner diggerne. hehe :) :p

Men et fly som britene laget som virkelig er stygt, det er Nimroden. Rigtignok ikke en airliners, nimroden da, men basert på en.

:wow: :wow: :naughty: :naughty:

Nå ser ikke jeg på hvem som har produsert flyet, men på linjene. Men Jan H, du må virkelig lære deg din flyhistorie og flykjenning :naughty: Jeg siktet til 727.

737 har to motorer i vingen og er stygg som fy. 727 har tre motorer i halen akkurat som Trident (som forøvrig betyr tre tenner/tagger - tridenten er Neptuns våpen) og Tu 154.

Originally posted by LN-MEH

presisere..airlinere

Smak og behag..alle går jo ikke rundt og digger smågriser heller,men det er omtrent det eneste man ser her oppe til vanlig av airlinere.:up:

LN-KOG , det var denne meldingen jeg refererte til da jeg sa smågriser, de fleste forbinder vel smågriser med b737.??
og vet jo selvfølgelig forskjellen mellom en 727 og en 737 som enhver flykjenner kan!
:)
:cheers:

Å nå.... Jeg regnet jo med at du visste det, men den kom fristende rett bak min kommentar :cheers:

Back