• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mil etter mil etter mil ...

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Ja, det har blitt noen mil de siste ukene. Og samtidig ogsaa noen nye selskaper og flytyper. Hoeydepunktet kom imidlertid i dag. MD95!! Svettet av fryd da jeg satt i setet mitt et par rader foran vingen og ventet paa avgang. At APU'en og dermed ogsaa air-conditionanlegget ikke virket var muligens ogsaa medvirkende til svettingen ... :thumbup
Etter noen minutters forsinkelse (ventet paa airstarter) kom vi oss avgaarde og tok av som en rakett. Stille og fint ... mest sammenlignbart med MD90, noe som sikkert ikke kommer som noen bombe..
Desverre var XM-radio'en 'under oppgradering' og ute av drift, saa jeg fikk ikke testet den. Litt surt, ettersom Chelsea-Arsenal sikkert ble referert paa BBC WS.
Piloten var i godlune og dro noen kommentarer som fikk kabinen til aa knegge, og de tre jentene som betjente oss var ogsaa i godlune.
En veldig hyggelig tur!!! Fikk ikke noen bilder av maskinen, men her er soesterflyet i samme dekor.

Attachments

• 001.jpg
    001.jpg
    33.7 KB · Views: 7
Det er heller ikke noe i veien med selvtilliten til airTran.

Attachments

• fl.jpg
    fl.jpg
    54.7 KB · Views: 7
Det sto tre 777'er paa BFI da jeg reiste fredag. Begge LR'ene samt maskinen under, som nok er en 773ER. Maskinen har US registrering, saa den blir nok brukt til testing. Det er heller ikke normalt at widebodies leveres fra BFI.

Attachments

• af.jpg
    af.jpg
    51.5 KB · Views: 7
Hva gjorde så cabinpersonalet siden de også var i godlune... ble det mer knegging...:cool2 ?

Livery'n til airTran ser ut som en ladd. (Oluf-tøffel...) :cool2

ENML: ny jobb?? Ser du har kutta ned betraktelig på locationene dine...:)

Jeg synes det tidligere fargeskjemaet til AirTran var mye bedre. Noen ganger er disse kurvene direkte mislykket - og den klassen kommer siste AirTran c/s

B717.gif

Skjønner helller ikke hva AirTran tenkte på når de skiftet design... Liker fortsatt ikke den nye..:baeh

Da var jeg ankommet IAH. Continental er saa langt en ubetinget positiv opplevelse. Skuta under brakte meg inn fra Gulfport. Den var ren og pen og crewet var hyggelig og profft. Her paa IAH sitter jeg naa ved gate E2, i den nye terminalen. Veldig flott. Og Co stiller med noe jeg ikke har sett paa lenge. Bemannede servicesentre!!! Det er det lenge mellom hver gang man ser naatildags ...!! :devot: :devot: :devot:

Attachments

• co.jpg
    co.jpg
    61.1 KB · Views: 7
.. og da jeg gikk ut av CO-kjerra, kom denne taxende forbi:

Attachments

• wo.jpg
    wo.jpg
    31.5 KB · Views: 7
Originally posted by LN-MOW
Det sto tre 777'er paa BFI da jeg reiste fredag. Begge LR'ene samt maskinen under, som nok er en 773ER. Maskinen har US registrering, saa den blir nok brukt til testing. Det er heller ikke normalt at widebodies leveres fra BFI.
Dette er vel ship # 1 eller 2 som ble benyttet som test maskin i Boeings Farger. Naa klargjoeres den ("nullstilles") blir levert til AF....

Nei, det er det nok ikke ... -300ER testmaskinene gikk begge til JAL. Dette er antagelig c/n 32845 som skal leveres naa i august.

Ellers saa ble det winglet-maskin siste biten opp til SEA .. midtgang ved noedutgang, frisk salat, varm og velsmakende kyllingsandwich .. en riktig trivelig tur!

Back