Midlertidige fly til SAS

Hvordan kan 12 fly klare jobben som 23 fly klarte før??

BF:cool2

Som nevnt tidligere er dette kun for 16 Q400 stasjonert i Danmark. Ledelsen i SAS DK har jobbet med dette siden Q400 ble historie i SAS.
Hva som skal kompensere for 7 Q400 som var stasjonert i SAS Sverige ,er det ikke tatt stilling til. SAS SE er mer opptatt av å fortelle om overtalligheten.

De har gjort samme løsning som Cimber har gjort på endel av sine CRJ. Dvs det står en stor SAS-logo på halen

Stemmer. Transwede har 2 Avro'er som flyr for SAS Norge, fortrinnsvis på LCY og ZRH rutene

Har noen sett Atlantic-flyene med SAS-logoen på halen??? :wow:

Om Malmø og Transwede er samme selskap?

Eller har Sas N 3 RJ 70 innleid?

Ja, det er vel ikke den største hemlighed at Malmø Aviation og Transwede begge er selskaber i Braathens Aviation Group, altså søster selskaber.

SAS NO har IKKE nogle fly fra Malmø Aviation! De er rent teknisk fra søster selskabet Transwede, ligesom den AVRO som SAS SE (til LCY flyvninger) har haft længe er det.

Når kommer det første avisoppslaget med "Katastrofefly fra Stord flyr for SAS"? :sarc

Tenkte noe av det samme når jeg la ut linken til bildet :D

Men vurderte det litt for smakløst å skrive det jeg hadde tenkt å skrive

Tenkte noe av det samme når jeg la ut linken til bildet :D

Men vurderte det litt for smakløst å skrive det jeg hadde tenkt å skrive

Ser ut som at jetphotos er nede for tiden :(

Håper at ingen tør å skrive noe lignende men det er egentlig typisk "VG-oppslag". Ulykkesfly flyr ikke lenger, forresten, rest in peace OY-CRG ... :(

Hei,

Et bilde av SE-DJP med SAS og Transwede merking.

Eders
Knut Erik

Attachments

• SE-DJPRdscf3051.jpg
    SE-DJPRdscf3051.jpg
    110.2 KB · Views: 464
Som nevnt tidligere er dette kun for 16 Q400 stasjonert i Danmark. Ledelsen i SAS DK har jobbet med dette siden Q400 ble historie i SAS.
Hva som skal kompensere for 7 Q400 som var stasjonert i SAS Sverige ,er det ikke tatt stilling til. SAS SE er mer opptatt av å fortelle om overtalligheten.

Jeg snur litt på flisa. Her på forumet er det mange som har hånden på pulsen og kommer med info om SAS lenge før man internt har fått vite noe som helst. Er det ingen som har hørt noe om hva SAS Sverige har for løsninger på Q400 problematikken?

Jeg snur litt på flisa. Her på forumet er det mange som har hånden på pulsen og kommer med info om SAS lenge før man internt har fått vite noe som helst. Er det ingen som har hørt noe om hva SAS Sverige har for løsninger på Q400 problematikken?

Ekspansion med nya 737.

SAS Sverige har ingen egen løsning på Q400-problematikken. Løsning for SAS Sverige, SAS Danmark og Widerøe skal fattes av konsernet og det er det som utredes nå. Men for all del, det er godt mulig det blir nye 737.

Men dersom det skal omskoleres eget crew til de innleide CRJ'ene kan det jo da samtidig gi en viss indikasjon på hvilken flytype som skal overta etter Q400?

Så er vel også de to Island/JetX-maskinene på vei tilbake - i følge Luftfartstilsynets postjournal vil de få registreringene LN-RMC (tidligere SE-DII, MSN 49909) og LN-RMD (tilbake til opprinnelig registrering, MSN 49555). Spørsmålet så om det er SE eller DK som får dem?

Back